Hallo Jaap.
Deze week weer halve dagen aan het werk en het gaat gelukkig steeds beter. Ik heb alles wat er afgelopen week is gedaan wel bijgehouden op het Alfetta forum maar heb hier nog niets vermeld
Hier onder van wat er in een week is gedaan.
Afgelopen donderdag heb ik hulp gehad van Jan, Stefan en Johan omdat ik zelf nog niet veel kan en zeker geen zwaar werk.
Zij hebben remvloeistof gevuld en de remmen ontlucht en ook de koppeling. Maar we kwamen er achter dat de hulpkoppelingscilinder begaf het.
Hulpkoppelingscylinder lek. Wel gereviseerd. Koop nu wel een nieuwe. Remmen dus wel ontlucht gelukkig. Verder een gezellige avond gehad in de loods en ook een mooie verzameling GTV6en. (Bart en Patrick kwamen ook nog buurten met hun mooie Alfa's.)
Jammer genoeg maar twee die rijdend zijn, maar dit waren wel weer twee zeer mooie GTV6en met beide een top geluid en niet te vergeten een zeer mooie 75 TS en de oudst bekende bij het register. Ook die van mij nog even laten lopen en ook deze klink gewoon geweldig.
Nieuw.
Zaterdagmiddag samen met Stefan de hulpkoppelingscilinder vervangen en daarna ontlucht. Alles even nagelopen en maar eens zien af hij normaal wil schakelen. En jawel, dit ging goed, maar kan nog beter net als de remmen. Daarna voorzichtig de eerste meters gereden na al die jaren. Rustig optrekken en doorschakelen. Twee maal een rondje gedaan en weer de loods in. Dit mede omdat de koppeling erg veel lawaai maakt en dit kan komen van een (druk)lager die niet goed kan zijn. Dit is een erg grote domper moet ik zeggen en baal hier enorm van!!! Daarna nog wat andere dingetjes gedaan. In over met een goede vriend die de versnellingsbak heeft gedaan, maar niet de koppeling (hebben we zelf gedaan en alles daar is nieuw en toch iets niet goed, maar wat?) breng ik de auto naar een vriend van hem die monteur was bij Alfa en hij gaat de koppeling aanpakken en daarna in Ommen ook uitlijnen en APK. Heb wel het filmpje geplaatst, maar zet het geluid maar uit en kijk gewoon zou ik zeggen. Ook liep een spoiler aan de achterkant iets aan bij het inveren, maar ook dit gaat volgende week verholpen worden.
En weer een scheef filmpje waar je het lager van de pries as zeer duidelijk hoord.
http://nl.tinypic.com/r/b96arm/8" onclick="window.open(this.href);return false;
Als ik de reacties o.a. op FB lees en hoor van anderen zou het lijken dat een lager van de pries as de geest heeft gegeven. Ik kan en ga het zelf niet meer doen.
Geen tijd en met de gezondheid gaat het steeds beter, maar ik kan de bak e.d. nog niet doen. Ook geen verstand van hoe en wat mbt tot lager of wat het mag zijn.
Dan maar weg brengen naar iemand met verstand van zaken die hem klaar maakt.
Vanavond samen met Jan weer wat gedaan. Handrem bij de klauwen aangesloten en nieuwe stekkertjes gemaakt aan de draden voor de achteruitrijverlichting. Ook wat van de sideskirt af moeten slijpen ivm aanlopen van achterwielen bij het inveren.
Hopelijk volgende week voor de APK, uitlijnen en bakreparatie en dan de puntjes op de i voor de taxatie 16 mei.