
In het kort:
Alfa 33 S 1.7 16V QV Permanent 4, kleur: Bianco Argento en sinds 2012 in mijn bezit. Dit betreft de oude P4 van Serge waar ook hij hier een uitgebreide projectentopic voor opende. Op een gegeven moment is deze heel kort bij Martijn Goorden terecht gekomen, totdat ik deze tegenkwam. Ik was eigenlijk meteen verkocht met name door het eigenzinnige karakter van de 33 en dan ook nog P4 aangedreven. Ik heb meerdere Alfa's gehad (en rij nog steeds en blijvend Alfa), maar de 33 beschikt voor mij persoonlijk over alle elementen wat de definitie maakt van 'genieten van auto rijden'.
Design (wigvorm), Boxer, minimalistisch interieur, fantastische wegligging à la kart, kenners hier weten natuurlijk waar ik het over heb.
Om nou meteen vanaf 2012 hier de ontwikkelingen te posten kost mij een dagtaak, dus zal me beperken tot de meest recente updates

Groet, Chris (Carbella.nl)
2016
Even stil geweest, maar niet stil gestaan!
Tijd voor een nieuwe verlagingsset van Merwede.

Meteen maar nieuwe lagers, veerschotels, stofhoezen en alles wat er bij komt. Want niet alleen was de oude veer gebroken aan 1 kant, ook de schotels waren op zijn zachts gezegd toe aan vervanging. Ik heb de beide tussen schotels én toplagers ook maar mee vernieuwd!




En dan de nieuwe verlagingsveren er onder:


Meteen maar wezen uitlijnen:


En het staat en rijdt weer als nieuw


De volgende stap was voor mij de achterruit en dan met name de rubberen omlijsting had een probleem. Die was aan één kant weg, gekrompen ofzo..ik weet niet precies wat er gebeurd is. Had wel de angst dat er mogelijk water binnen zou komen, maar volgens de ruitspecialist is dat niet mogelijk vanwege dat de ruit gekit was. Tjah...24 jaar geleden :think: ..Heb pas geleden een nieuwe voorruit laten plaatsen, dus weer terug en heb de achterruit opnieuw laten plaatsen. Een nieuwe achterruit was lastig te vinden







Tijd voor een kleine onderhoudsbeurt, nieuwe olie, oliefilter, brandstoffilter, Brembo remmen en blokken. Helaas was ook de planning om Goodridge RVS remleidingen te plaatsen maar die waren helaas nog in een backorder. Dus die komt de volgende keer!





De afgelopen 24 jaar heeft de 33 veel doorstaan. Veel krassen, kleine en grote parkeerdeukjes. En al mag ze niet meer de jongste zijn, dat neemt niet weg dat het een mooie strakke 33 moet zijn. Bovendien ik heb een hekel aan deukjes. Dus een bezoekje gebracht aan een specialist/'restyler' en tevens liefhebber van Italiaans. Die heeft 90% van alle deukjes eruit kunnen halen.
Voor:


Na:

En na een halve dag de 33 rondom gepakt. Het resultaat mag er zijn!



Het achterpaneel kan niet worden uitgedeukt zonder te spuiten. Dat is op een andere manier opgelost. Foto's volgen nog.
Ik heb diverse delen weggebracht om te laten poedercoaten. Moet wel zeggen dat het erg mooi is geworden.
Voor:

Na:


Ik heb nog een set reserve draagarmen kunnen bemachtigen maar heb helaas geen foto's gemaakt van hoe ze waren :wall: . Dus bij deze wat foto's hoe ze zijn geworden.


6 nieuwe silentblocks stonden klaar om er in geperst te worden, maar ik hoorde eergisteren dat ze die met geen mogelijkheid er in kregen. Ik heb de afgelopen paar dagen in ieder geval een hoop geleerd over draagarmen voor de 33 en de verschillen :doh: Ik verwacht binnenkort alles te monteren en kan dan meteen een nieuwe set Powerflex om de Eibach stabi doen, ipv de originele rubbers


Zo weer even een update tussendoor voor wat betreft de P4.
De achterzijde heb ik eindelijk helemaal kunnen afronden. Het achterpaneel heb ik volledig laten uitdeuken en recht laten trekken (Bedankt Ton




Reservewiel bak eerst nog even in de primer en alle hoeken nog even ingespoten tegen roest (middel ben ik even vergeten).



Wat een hoofdpijndossier was de achterkant maar ben erg blij dat de boel weer superstrak en als nieuw is.
De afdekplaat van het reservielbak heb ik (nadat ik deze als mal heb gebruikt) de kliko in gegooid. Deze viel zowat uit elkaar. Logisch eigenlijk. Een mooie nieuwe, stevigere, lichtere afdekplaat gemaakt.



Ik was nog aan het overwegen het oude reservewiel een opfrisbeurt te geven. Nieuwe band, velg laten stralen en poedercoaten :think:

Maar, ik kwam op mijn pad een splinternieuwe tegen



Nu we het toch over velgen hebben. Ik kwam per toeval een leuke set sportvelgen tegen van Team Racing Dynamics. De Pro Race, en wat kenmerkend is voor dit type velg is het gewicht

Een 17 inch sportvelg brengt 7 kg op de weegschaal


Ik heb de stoeprandschade er alvast uitgehaald en zo ziet de velg er nu uit.

Ik moet nog een hoop aanpassingen doen zoals het naafgat uitdraaien, richten en bijpassende A- merk banden. Ik wil even een experiment doen met Plastidip en zat te denken aan de kleur 'Gunmetal grey' met een glossifier om dat hoogglans effect er in te krijgen. Dus binnen afzienbare tijd een overstap van 16"naar 17"

Het resultaat post ik te zijner tijd hier!