Nieuwe bussen (origineel) en nieuwe zuigerveren (NPR).
Kat zit er inderdaad nog gewoon onder. Het is gewoon een straatauto, dus maximale performance is zeker niet het doel.
Project ging/gaat er meer om, om een 164 in zeer goede staat te maken met een unieke motor en kleine tweaks.
De volgende aanpassing wordt een set grote remmen. Heb een set nagelnieuwe 8-zuiger AMG (is gewoon brembo) klauwen gekocht, inclusief 4-zuiger remklauwen voor de achteras. Wordt nog wel een uitdaging om dat passend en goed werkend te krijgen.
Echt goede remmen is ook erg fijn. Misschien nog wel prettiger dan 18pk erbij.
Neem aan dat je er zelf ook wel aan gedacht hebt, maar met grotere remtangen met meer zuigers loop je wel dat kans dat je hrc aan de krappe kant word. En met grotere schijven krijg je ietsje lagerspeling ook meer last van terug drukken van je remblokjes (en dus remzuigers) als de remschijf ietsje slingert agv wiellager speling. Daardoor heb je ook weer meer pedaalslag nodig.
Heeft een 164 een beetje grote degelijke (voor) wiellagers eigenlijk? Nooit aan een 164 gesleuteld.
De wiellagers van de 164 zijn redelijk stevig, gaat denk ik wel lukken zonder grote modificaties.
Hoofdremcylinder is inderdaad wel iets wat we zullen moeten zien
Eerst maar eens een setje leuke schijven vinden die passend te maken zijn.
Tot nu toe lijken Audi RS4 schijven wel aardig te passen, 365x34mm