Langzaam maar zeker zit er progressie in het Veloce project
Er is al heel wat gedaan:
- Blok is terug van revisie (Op bak, carbs en inlaatspruitstuk na)
- Gereviseerde dynamo
- Gereviseerde startmotor
- Auto is volledig ontdaan van bitumen en is helemaal kaal naar de straler gegaan.
De auto wordt na het stralen gelast en vervolgens nog eens gestraald.
Hierna komt er een zinkepoxy coating overheen geloof ik.
Ik ben trouwens de zoon van VelocePilot, voor de duidelijkheid..
Heb helaas geen foto's hoe de Alfa er nu bij staat.. die komen binnekort wel hoop ik
De bak zal binnekort ook in revisie worden genomen, de carburateurs ben ik zelf aan het opknappen en reviseren.
We hebben laatst voor de hobby maar eens een ultrasoonreiniger besteld voor het betere schoonmaakwerk voor carburateurs e.d.
Zelf sleutel ik veel aan oudere Volkswagens en Vespa's, dus zo'n ultrasoonbadje is altijd handig.
We hebben ook al wat onderdelen van de ophanging aangepakt, die liggen er nu zo bij: (Zijn nu ontroest en zijn ingespoten met een dun laagje roestwerende primer, spul wordt achteraf nog zwart gelakt)
De Dellorto DHLA 40F carbjes: (rechter al wat schoner aan de buitenkant)
De carburateurs ga ik helemaal reinigen en reviseren, het spruitstuk naar de kop ga ik ook schoonmaken en flowen
Voorheen heb ik veel revisie en tuningswerk gedaan aan Vespa brommers en Volkswagen motordelen.
Heb laatst nog een 8v cilinderkopje bewerkt van een maat: (Offtopic maar wel leuk om te zien denk ik)
Inlaatkant:
Uitlaatkant:
Kopje is hierna gevlakt en schoongemaakt
Eerste instantie dacht ik eraan om dit bij de Alfa cilinderkop
ook te doen maar die poorten zijn origineel al groot zat dus moet dat wel goed komen.
We gaan proberen komende updates ook online te delen,
Groetjes,
Joris