Ga nu mijn beste doen om de project zo als ik die op de artc155 forum heeft gedaan, hier neer te zetten, zo dat iedereen die geen lid is van de artc, alles, alsnog kunnen zien.
Heb in januari mijn daily 155 1.8 16v proteo verkocht, omdat ik een 156 SW 2.0 16 als daily nu heeft.
Deze 155 is naar een liefhebber in Amsterdam gegaan. Was er heel blij dat die bij een liefhebber is terecht gekomen, gezien ik zoveel uren werk in heb gestoken.
De 156 SW heb ik in augustus overgenomen met lager schade. Opgehaald in Almelo en een fase 1 blok uit een 145QV ingebouwd. Gelijk de roest plekken bij gewerkt, draagarmen, schockdempers, distributie, etc gedaan. Heb hem top in order gemaakt en vanaf half dec is het mijn dagelijks auto. Wel heel anders dan de 155, vind ik, maar wel wat meer luxe en comfort.
Hier een paar foto's van beide naast elkaar.
2 dagen voor dat de 155 proteo (begin januari) wordt opgehaald, heb ik een Paars 155 1.8 16v overgenomen met 183 dkm op de teller. Wel vrij netjes en nog origineel. Wel wat roest op de bekende plekken en de linke achter deur heeft schade.
Dit is het nieuwe project, dat ik hoop voor de zomer vakantie af te hebben. Nee, is geen blijverje. Wordt opgeknapt en gaat in de verkoop. Misschien kan ik een liefhebber, die is opzoek, blij maken.
Hier wat foto's van het begin.
Inmiddels is een een andere al verwijderd, te voorbereiden van het herstel.
De motor gaat eruit en komt een ook een fase1 2.0 16v blok in met =/- 210 dkm. De 1.8 zal worden ingebouwd in een 1.8 16v SW facelift model, die olie gebruik heeft van 1 liter op de 1500 kilometers .
Komt ook een QV versnellingsbak eronder, heerlijk sportief.
Moet morgen 13 april nog werken en dan ben ik vrij tot 7 mei, heerlijk. Hoop dan een flink slag te maken.
Zo stat alles nu bij.
Ga mijn best doen om deze topic bij te houden, zodat jullie de progressie kunnen volgen.
Johnny