Ik ben Berend Braakhuis, 17 jaar (en nee ik ben nog niet in het bezit van een rijbewijs) en woonachtig in het oosten des lands.
Ik heb vanaf mijn 16e al een Saab gehad. Een 900 Turbo sedan uit 1985. Alleen deze is buiten mijn schuld om total loss gereden op 7 oktober 2017 Iemand vond het nodig om mijn geliefde auto een kusje van achter te geven met een rotgang van 80-90 km/h

Uiteindelijk is het toch goed gekomen met mij want afgelopen zondag heb ik Spider009 gekocht. Een 916 Spider uit 1995 in Rosso Proteo Metallic (195/A) met een mooi (opnieuw bekleed) zwart interieur, fel begeerde Zender Milano velgen en een mooie 2.0 TS. De vorige eigenaar heeft deze auto ook al flink vertroeteld met Eibach onderstel, EPS uitlaat vanaf de middendemper en een Green Filter open/sport luchtfilter. Het Alfa virus zit wel bij ons in de familie. Mijn oom heeft 1 Spider 1.8 en 1 GTV 2.0 V6 TB. Deze stonden altijd bij mijn Saab in de (familie)opslag en hoe vaker en langer ik er naar keek hoe mooier ik het model en de vormen begon te vinden.
Op donderdag eerst wezen kijken met mijn oom (onze Alfa 916 Guru). Die zei dat de basis zeer goed was, wel kleine dingen maar niks wat niet op te lossen is. Hierbij moet je denken aan de welbekende pikkende middenconsole, airbag lampje (stoelstekker) en ander klein grut wat niemand opvalt behalve mijn oom (wat ik volledig begrijp

Ik zal in dit topic zoveel mogelijk bijhouden wat ik aan de auto doe.
Groet Berend Braakhuis
P.s. even wat plaatjes bij het praatje