Beste alfisten!
Ik zal hier mijn projectje proberen bij te houden en af en toe wat adviezen vragen.
Sinds ik ben overgestapt van goedkope oudere auto's naar een punto evo had ik niks meer te sleutelen. Prima auto's die punto's maar ik miste het hobbyen wat.
Tijd voor een nieuw project dus! Overgegaan tot de aanschaf van een facelift 156 sedan met een 2.4 20v. De donorauto. Twee weken later zag ik een goedkope 147 1.9 16v facelift, dus die hebben we ook maar opgehaald.
Zo gezegd zo gedaan, motor en alle kabels uit de 156, motor uit de 147. 5 cilinder in de 147, shit dat past niet. Subframe van de 156 dr maar eens naast leggen, verrek! daar zit wat verschil in. Andere subframe dr onder, nog maar eens de motor er in. Past al beter, de motor hangt op zn plek. Tussen de versnellingsbak en de chassisbalk zit zeer weinig ruimte maar dat regelen we later wel een keer.
Momenteel bezig met het elektragebeuren, wat mijn inziens het grootste probleem gaat worden.
Vandaag heb ik de meeste kabels van de 2.4 er weer aan zitten en de computer er tussen. Chip van de 2.4 ecu in de sleutel van de 147, sleutel omdraaien, én niks. is mijn redenering dat de chip in de sleutel wisselen niet goed? Moet ik ook de bodycomputer wisselen?
Verder heb ik ook nog een stekker in de motorkabelboom naast die van de ecu die verschilt tussen de 147 en 156. Momenteel geen bedradingsschema bij de hand dus geen idee waar het van is. Er zit ook een kabel verschil in bezetting van de deze stekkers dus dat word nog even wat uitzoekwerk.
Als ik uitgevonden heb hoe ik foto's plaats zal ik wat foto's van het project plaatsen!
Alfred