Maar even een apart projectendraadje voor maken.
Ik heb 'm al een tijdje.. Dagje mee gedrift, één SI-race mee gereden. Gevallen voor het giga-charisma en natuurlijke de Busso-brul van deze Jet, maar kritisch als ik ben de auto gedemonteerd voor een best wel lange to-do list, waarvan chassisverstevigingen (torsie's vervangen door coilover onder andere) , "ademnood" ( uitlaatsysteem leek meer op een rietje-in-je-milkshake dan iets waar een dikke Busso z'n uitlaatgassen door kwijt kan) en controle van motor en bak de grootste zijn.
Het chassiswerk is reeds gedaan, en Marco van Alfaspecials heeft motor en bak gedemonteerd en gecontroleerd. Bak bleek prima, maar met de motor waren we "precies op tijd": behoorlijke lagerslijtage op de krukas lagers. Marco vermoedde door onbalans van het vliegwiel. De beide vliegwielen zijn afgedraaid/verlicht en gebalanceerd ( wat zal ze lekker blaffen straks... ), uiteraard alle lagers vervangen, alles gecontroleerd en uiteraard overal verse pakkingen/afdchtingen. Fijne gedachte, een 100% gecontroleerde en verse motor !!
Ik weet eigenlijk nog niet wat ik precies met de Jet wil gaan doen: full-race, fun-driftcar of misschien wel straat-legaal. Uiteráárd gaat dit project weer langer duren als gepland..<zucht>
Een geheugen-opfris plaatje:
Ik probeer de auto race-waardig te krijgen voor de SI races op het Spettacolo van 2020 ( ik neem aan dat we daar weer rijden ?!?!0. Hoe meer Busso's hoe beter....