Heb je een punt........ ik heb al 4x op het punt gestaan een Airbox te bestellen. Ben alleen een beetje huiverig dat het niet past. De Giulia heeft minder ruimte dan een Bertone. Ik heb zowel pipercross en Reverie bekeken. Duik er het voorjaar nog even in voordat ie de rollenbank opgaat. Wil alleen wel een filter.Ik snap zelf nooit zo goed waarom van dit soort pipercross filters gebruikt worden. Gewoon een echte airbox (pipercross maakt die ook, maar er zijn meerdere op alfa toepasbare te koop, bv reverie) ) , of de originele beschuitbus met wat kleine aanpassingen. Die dingen functioneren gewoon heel erg goed.
Edit, dan wordt het waarschijnlijk de pipercross. Heb even de maten van het huidige filter opgezocht, dat is 150mm diep. Dat filter ligt min of meer stijf tegen mijn schutbord, onderzijde is nog een beetje ingedrukt om recht op de backplate te passen. 15cm is dus te diep. Reverie heeft hele mooie exemplaren, de Zolder 65C is er in 68mm en 112mm. Nu heb ik altijd geleerd dat de regel is, hoe meer volume in de airbox hoe beter ie werkt. Pipercross heeft een airbox van 78mm diep. Ik ben bang dat de Reverie met 112mm net tegen het schutbord aankomt. Ding is ook nog eens 2x zo duur als een Pipercoss. Laat ik die maar eens proberen. Meteen ook een soort van taps lopende flens besteld ( inlaat 150mm uitlaat 100mm) die achter de grille op de plek van de 2e koplamp (TI heeft die niet) lucht kan pakken en naar de airbox kan leiden. Misschien verbind ik die wel met de airbox. Dan zuigt ie allen lucht van buiten de auto en voor de radiator.
Tx voor de tip !
Gr Ron