Dag allen,
Ondertussen al een tijdje geleden, ergens midden 2016, heb ik me bij een welbekend adres in Hilversum een 1750 berlina aangeschaft.
Oorspronkelijk was ik op zoek naar een bertone, maar uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de berlina als budgettair realistisch alternatief - en daar heb ik sindsdien nooit spijt van gehad. Wat een fijne wagen is zo'n berlina toch!
Over de wagen zelf: het is verre van de origineelste, maar daar maal ik niet om. Volgens chassisnummer een hele vroege 1e serie 1750, maar heeft in de loop van zijn leven flink wat veranderingen ondergaan: vorige eigenaars hebben hem een 2l motor, 2000 grille, koplampen en bumpers gegeven, en omgebouwd naar hangende pedalen en gescheiden remcircuit. Alsof iemand hem een 'update' gegeven heeft om meer als een 2000 berlina te worden. En in Pino verde gespoten (over het originele Rosso amaranto). Alles is wel goed uitgevoerd, wat voor mij het belangrijkste is.
Ik heb er sinds die tijd al erg veel plezier aan beleefd. Af en toe een beetje aan gesleuteld (nieuwe veren+dempers, bussen in ophanging, elektronische ontsteking en wat kleine dingen) maar niks groots.
Waarom een projecttopic? Eerst en vooral omdat ik het zelf ook altijd fijn vind om mee te lezen . En daarnaast omdat ik, als weinig ervaren sleutelaar, vaak met vragen zit en zal zitten. Dan kan ik ze hier netjes bundelen .
Ciao!