Ik heb gelukkig de o-ringen voor de injectoren kunnen redden. Eentje was discutabel, maar gelukkig had ik er nog eentje liggen van mijn Spider die eveneens op L-jetronic loopt.
Status praesens motor:
- injectorrail opnieuw gedaan en weer gemonteerd
- klepdekklepdekselpakkingen waren zowat versteend, dus met veel geduld eraf gekregen. Nu zitten er nieuwe pakkingen en seals voor bougieschacht
- bougies vervangen. De originele en specifieke bougiesleutel voor 2.5 12v lag in de kofferbak, want die dingen zijn nergens te koop en een standaard 21mm bougiedop past niet. Mazzeltje hoor, hoort niet bij het standaard boordgereedschap!
- brandstofslangen vervangen (oude waren van 10-1984)
- enkele vacuumslangen vervangen
- na het liften van de kleppendeksels zag ik dat de nokkenassen er nog héél goed uit zagen!
Checklist:
- verdeelkap en bougiekabels vervangen
- nieuwe inlaatrubbers en inlaatspruitstuk weer monteren
- uitlaatspruitstuk links vervangen
Voorwielophanging: wachten op spullen om verder te kunnen.
- nieuwe draagarm links, daarna tikkie omlaag
- plaatjes voor casterstangkogels
- potje verf om de vliegroest rond schokbrekertoren bij te werken
Achteras: net begonnen met demontage
- 1 bout van watt stang an carrosserie is krom, dus komt er nog niet lekker uit.
- stabi moeren zitten muur vast. Lukt wel, maar met geduld.
Daarna dan aandrijfassen er onderuit trekken om de remmen er af te pakken.
P.s. heb denk ik betere manier gevonden om fotos te uploaden. Zal fotos van de auto uit de openingspost wel ff herstellen