Dit weekend de motorsteunen gaan vervangen. Op zich geen lastig klusje, maar meestal zit er wel weer iets tegen. Zag bij het demonteren dat er scheurtje in het spruitstuk zat en toen ik 'm losschroefde viel hij al uit elkaar.
Daar dus even een nieuw exemplaar voor regelen....of kijken voor een leuke upgrade. (dus als iemand setje van een 75 V6QV, SZ of spaghetti heeft liggen....?

)

De pasvorm van de motorsteunen was op z'n zachts gezegd nog slecht. Nu heb alleen maar ervaring gehad met 105-steunen, dus dit was mijn eerste keer bij een Busso. Maar het wilde niet echt lekker passen. Het centreerpinnetje op de rubber in de alu steun wat al een millimeter te ver van het tapeind. DIe moest ik dus een stukje bijvijlen.
Ook kwamen de inkepingen voor de 2 bouten aan de carosserie niet mooi uit, heb ik best wat moeten weghalen op het passend te krijgen. Aan 1 kant lukte dat prima, aan de andere kant moest ik dermate veel weghalen dat er niet meer genoeg ruimte was om de bout er in te krijgen. Achteraf gezien had ik beter aan de onderste inkeping wat weg moeten halen, maargoed.....even een nieuwe motorsteun regelen dan.