Wij zijn weer op avontuur geweest in Italië
.De zoektocht ging ditmaal uit naar een niet-Alfa, zijnde een Lancia Fulvia 1.3 Rally (S) voor een vriend. Vijf bekeken waarvan er één nog in de running is, echter is die wel prijzig en in het verleden slecht gespoten. Het is voor de rest een hele nette en originele auto, maar de lak laat echt wel te wensen over. Nu denk je natuurlijk, wat heeft dit met de Juul te maken?!
Nou, dat is als volgt. Zo bijster veel Rally (s)’en zijn er niet, dus werd naast de zoektocht op Subito e.d. een andere weg bewandeld, die van de amici; dan gaan immers alle deuren in Bella Italia open! Er is altijd contact gebleven met de heren waarvan ik de Giulia heb gekocht, dus werd daar de vraag uitgezet. Uiteraard, was er een vriend van een vriend die een mooie Fulvia had staan. Aangekomen bij de heren moesten eerst even twee 105’jes worden bekeken. De eerste een compleet originele (witte) Nuova; originele lak, nooit aan gelast, alle velsranden top, puntlassen overal zichtbaar en de bodem puntgaaf zonder een gram tectyl. De andere de grotere broer/zus van de Juul, een Bluette/rood skai 1750 Berlina in gelijke conditie als de Nuova (en mij Giulia). Ik zou hem er bijna bijkopen
. Echter is het ook al twee jaar geleden dat ze de laatste met originele lak hebben weten te vinden. Ze zijn inmiddels (vrijwel) onvindbaar, zelfs met amici…
Vervolgens uiteraard heerlijk geluncht
.Daarna op pad richting de Fulvia, dat zag er in de achtervolging zo uit:
Het is de Giulia van één van de heren, overgenomen van de eerste eigenaren, zijn ouders