Geweldig dat je in 2023 zoveel km's draait in een Alfettadat blijkt ook wel aan het aantal kilometers sinds maart: ruim 17.000 alweer. (en iedere kilometer een feest )
Leuk om de update te lezen. Succes met het voorbereiden op de motorwissel.
Geweldig dat je in 2023 zoveel km's draait in een Alfettadat blijkt ook wel aan het aantal kilometers sinds maart: ruim 17.000 alweer. (en iedere kilometer een feest )
Dat klopt en hier heb ik kort over nagedacht. De auto geschikt maken voor injectie leek me nogal een traject. En juist omdat ik al voldoende andere projecten heb naast deze auto leek het me goed de lpg eenvoudig te houden. Het loopt nu mooi en het vermogensverlies is vrij beperkt. De mengstukken die ik heb knijpen niet de luchtdoorvoer naar de carburateur, waardoor de luchtstroom op benzine ook amper verstoord wordt. Natuurlijk rij ik liever zo min mogelijk op benzine nubij LPG op injectie kost het geen vermogen, en ook nog te tunen.. had een leuke optie geweest als je het toch liet inbouwen.. gemistte kans
Leuk! Zo hou je het inderdaad een beetje betaalbaar allemaal. Met het gezin in de Alfetta (en toen ik kleiner was een supertje) ben ik ook opgegroeid, ondanks dat die auto's toen al klassiekers waren. Leuke herinneringen zijn dat! En dat omschakelen... ach, het went wel en hoop ik bovendien niet al te vaak te hoeven doen.Ik rij met mijn beide Alfa's op LPG (Alfetta QO en 1750GTV). Bevalt goed en daardoor zijn de kilometers ook nog betaalbaar. Beide auto's worden door mij dagelijks gebruikt. De Bert hoofdzakelijk in de zomer en de Alfetta meer voor de winter. Afhankelijk van het gebruik. Gezinsritten worden in de zomer ook met de Alfetta gedaan. Rijden op LPG met carburateurs maakt omschakelen van brandstof iets lastiger. Met injectie gaat dat automatisch als het blok een beetje op temperatuur is.
Hoe het door jou beschreven systeem werkt weet ik zo niet, maar de mengstukken die ik heb ben ik tevreden mee. Niet alleen nu, maar ook de resultaten in het verleden waren positief. Mijn auto loopt mooi op lpg, start ook koud goed. Afstellen heeft de lpg-boer voor me gedaan, maar veel meer dan 2 schroefjes om aan te draaien heb je geloof niet. Dit type mengstukken:Ik heb zelf ook jarenlang in een 116-Giulietta 2.0L met LPG gereden.
En dat beviel me goed. Al zou ik dat nu nooit meer doen in zo'n auto (teveel inbreuk op de originaliteit).
Maar goed, dat is mijn mening nu, toen beviel het prima.
Ik had wel een LPG systeem met een Impco verdamper/mengstuk voor de carburateurs, en niet mengstukken tussen
de carburateurs en de inlaat. Misschien dat dat een verschil maakt? (Beter lopen en minder gedoe met afstellen)?
Misschien een overbodige vraag, maar spamfilter gecheckt?Krijg geen mailtjes in iedergeval. Ik zal eens de beheerder benaderen.