Toch maar heel de motor eruit getrokken. Dit omdat ik wat meer op t circuit te vinden ben en baffles in t carter wilde bouwen voor betrouwbare oliedruk. Bedankt voor de tip Remco!
En ja dan ga je meteen ff natuurlijk voor een motor check.
De status:
Krukas die ik opgelapt had heeft t goed gehouden op de lagertappen na die de vorige keer al buiten spec vielen. ( veel slijtage aan beide kanten van de lagerschalen op deze specifieke tappen, omdat onrondheid vd tappen te groot is) De krukas is dus goed bestand tegen al dat geweld en das mooi! De kruk ligt nu bij de slijpboer om hem weer als nieuw te maken . Ook zijn de opgecoaten zuigers aan gort (coating weg en dus te veel speling) en heb ik een compleet nieuwe set binnen. Voor de rest weinig slijtage aan bussen en zuigerskirts. Waardeloze coating... Wilde toen niet al te veel geld investeren anders had ik meteen nieuwe bussen en zuigers gekocht.
Nu ben ik bezig met een e30 rembekrachtiger in te bouwen zodat ik als ik ooit de koppen moet demonteren deze niet meer hoef te verwijderen. Ook is de bekrachtiging sterker en hoef ik dus niet zo hard op de rem te drukken. Het gewicht is lager en zit verder naar achteren. Niet dat dit allemaal heel veel zode aan de dijk zet maar toch
Alles wat je er voor nodig hebt is een spacerplaat van 10mm achter de bekrachtiger zodat je nieuwe koppelings arm genoeg slag kan maken. De koppelings hoofdcilinder verplaats je gewoon. Er moet ook nog een trekontlasting van de bekrachtiger naar de pedalbox gemaakt worden omdat de rembekrachtiger te ver weg vast zit van de koppeling cilinder ophanging. Als je dit niet doet buigt de pedalbox te veel uit.
Ook kwam mn kamaraad nog even langs met zn Lancia Flaminia.?wat een gave bak: