Het-Licht
Guru
Guru

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Remmen ontluchten pr

zo jun 08, 2008 11:55

Probleem is dat ik het pendaal niet hard krijg. Er is weinig vrije slag op het pendaal en er is wel remdruk, maar het pendaal kan ik onderin trappen... Wat wel raar is dat als ik snel achter mekaar op het pendaal trap dat ie niet aan het einde komt maar iets hoger knalhard wordt. Alsof er iets tussen zit. Ook hoor ik dan een raar tikkend geluid onder de auto... Vaag dus...

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 08, 2008 13:13

juist dat laatste en als ie dan hard is is vast houden in die stand dan beginnen met de nippel die het verste weg zit van je tankje ff open draaien laten stromen (paar seconde zie je snel genoeg ook zakt je pedaal dan weer) dan nippel weer dicht en weer pompen tot ie hard is. dit bij alle nippels.

dan word ie vanzelf snoeihard!!!

wil dit nu nog niet gelijk pak dan je verste nippel zet deze open en rustig op het pedaal trappen een aantal keer dan worde de lucht weg gedreven en let wel ff op dat je je remdruk verdeler geheel open zet he :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Het-Licht
Guru
Guru

ma jun 09, 2008 14:10

Nog meer mensen ideeën ???

Nog even een paar plaatjes geschoten :

Kont ver genoeg omhoog ???
Afbeelding

Afbeelding

Wielkasten gerepareert...

Afbeelding

Afbeelding

Gordelpunt aan bestuurders zijde gerepareert. Was tussen de carosserie en de verstevigingsplaat waar ook de moer van de gordel op gelast zit roest tussen gekropen. Alles uitgeslepen en nieuw plaatje ingelast.

Afbeelding

Met dank aan Remus voor het laswerk !

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 09, 2008 14:31

niet gelukt dus?

en als je je tankje geheel vult en draait de nippels dan open stuk voor stuk. komt er dan niks, druppels of een straaltje uit als je ze ff open zet?

dit is namenlijk ook een manier omdat dan de olie in het tankje wilt zakken door de zwaartekracht gaat dit door de leidingen naar de nippels en duwt dan ook lucht eruit pas als dit een stroompje word is de lucht er 90% uit dan nog een keer of met trappen of op vaccuum ontluchten en dan moet het goed zijn...
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 09, 2008 14:39

Ik denk, dat de kont nog nèt niet hoog genoeg is. :? De nippels van de achterklauwen zitten zo nog steeds (zij het nèt) niet in het hoogste punt van de remcilinders. (Trouwens, buitenboord remmen even op de lange termijn geschoven? :o )

Ik zou de auto toch nog hoger proberen te krijgen.

Alternatief: assen en schijven er afhalen en de klauwen loshalen van de bak en dan iets verdraaien, let wel op, dat je de remleidingen niet knikt!! :? (even het T-stukje ook loshalen van de bak dan) Stellen van de blokjes kan ook na ontluchten.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Het-Licht
Guru
Guru

ma jun 09, 2008 15:26

Nee, nog niet gelukt helaas ! Kreeg gister van iemand op Zandvoort (man hoorde mij en Michel75 praten over het probleem op de tribune bij Time Attack) nog de tip om de klauwen te tikken om eventuele luchtbelletjes die er nog in zaten naar boven te dwingen. Moet ik ook nog proberen maar dat wordt pas morgenavond.

@Alessandro : Nee, geen buitenboord klauwen. Om een beetje tegengewicht te kunnen geven zal je voor echt aan de GTA klauwen moeten met schijven en minimaal 16" velgen enzo. Dat wordt me effe te gek ! (duur) Nu achter 105-serie klauwen met nieuwe Sandtler GT schijven en Ferodo DS2500 blokken. Maar dan ga ik proberen de kont nog hoger te zetten...

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 09, 2008 15:33

Maar dan ga ik proberen de kont nog hoger te zetten...
misschien makkelijker om de voorkant te laten zakken? (wielen eraf en lage blokjes eronder.....)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Het-Licht
Guru
Guru

ma jun 09, 2008 15:40

Goed idee, als de kont zo hoog op de assteunen komt dan wordt de boel wel een beetje wiebelig !

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 09, 2008 17:53

:oops: Zie nu pas, dat je wel de 105 klauwen hebt gemonteerd :oops: .............misschien gaat mijn eerder geehouden verhaal dan niet op? Waar zitten de ontluchtingsnippels nu? wel op het hoogste punt? Misschien moet de kont juist zakken?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Het-Licht
Guru
Guru

ma jun 09, 2008 18:11

Nippels zitten op het hoogste punt ja !

Het-Licht
Guru
Guru

zo jul 06, 2008 21:57

Zo, tis effe stil geweest, maar zeker niet stil gezeten !

Plaatje van de 105 klauwen. Volgens mij heb ik het ontluchtingsprobleem opgelost, de remdruk verdeler werkte niet mee... :evil:

Afbeelding

Ontluchten in Progress...

Afbeelding

Wielkasten afgemaakt.

Afbeelding

Setje pendalen gemonteerd, had ik nog liggen dus waarom niet ???

Afbeelding

75 weer op ze pootjes ! Nu met camber en toespoor achter.... :twisted:

Afbeelding

Een heel erg stoffige 75... Let vooral niet op de kattepootjes op de achterruit... :lol:
Maar alles op de achterkant weer gemonteerd met de nodige ML er tussen. Ook gelijk een sleepoog erop gezet, had ik nog liggen...

Afbeelding

De kofferbak met alles weer gemonteerd. Zit er nu erg netjes uit, maar dat zal wel anders wezen als er een paar wielen in gelegen hebben... :?

Afbeelding

De neus er weer op ! Incl, de hoodpins. Ziet er weer netjes uit weer helemaal in het groen met... (als je door het stof kijkt dan...) Ook voor een sleepoog erop gezet.

Afbeelding

Dus uiteindelijke remsetup voor met de koelslangen, als de voorremmen nu nog te heet worden ligt het aan mij, niet aan de auto... :roll:

Afbeelding

Vandaag van een maatje een FIA goedgekeurde 3" 4 punts TRW gordels overgenomen. (nog effe en dan kan ik met het SI mee gaan doen... :wink: )

Afbeelding

Had nog een setje gordelogen liggen dus die komen nu ook mooi van pas ! Incl. een plaatje voor het oog op de tunnel. Moet deze gelast worden eigenlijk, om mag je deze ook met extra boutjes vast zetten ??? De achterste kunnen in de originele gaten maar zitten nog laag. Voor het mooie zou er een dwarspijp achter in de kooi moeten zitten om de gordels om heen te slaan... :?

Afbeelding

Over kooi gesproken : Gisteren effe mooi zwart geverft !

Afbeelding

Als laatste misschien een stomme vraag : Dit staat er op me stoelen, is deze keur verlopen ??? (volgens mij een open deur... :roll: )

Afbeelding

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: 75 TS voor een beetje vrijrijden... Update 6-7

di jul 08, 2008 17:54

Hee JW,

Ziet er strak uit allemaal!!
SI moet het alleen een 5 of 6 punts gordel zijn, die stoel mag wel, want da's een (idd verlopen) FIA keurmerk.

Het-Licht
Guru
Guru

di jul 08, 2008 18:49

De gordel heeft op de sluiting een plekje over aan de onderkant dus is uitbreidbaar naar 5/6 punts ! De stoelen zijn een verhaal apart, er zit namelijk geen opening in voor eventueel een 5/6de punt. Komt ook nog eens bij dat ik de sledes die eronder zaten eraf wil hebben (de originele 75 sledes zaten eronder :lol: ) maar nu kom ik niet goed uit op de bodem. De balk waar de torsies in zitten loopt precies waar de gaten moeten komen... :x Kan nu 2 dingen doen : Zelf een andere plaat voor de stoelmontage maken of voor een andere stoel gaan die nieuwer/beter is met gelijk een gat voor een 5/6 punt...

Gerben
Member
Member
Contacteer: Website

di jul 08, 2008 18:59

Zelf een gat in de stoel maken voor het 5de punt vinden ze bij de D.N.R.T dus S.I niet goed!

Succes verder!
Gas is alles,remmen voor noodgevallen

Het-Licht
Guru
Guru

di jul 08, 2008 19:11

Hahaha, nee dat snap ik ! Als ik voor een 5/6de punt ga dan moet er zowiezo een andere stoel komen maar aangezien ik geen race plannen/licentie heb is het geen noodzaak. De andere/aangepaste plaat die ik bedoel voor de montage van de stoel op de vloer...

Edit : Wat zegt de KNAF of whatever eigenlijk over dat de stoel op een slede staat ??? Bij mij onder de stoel zit namelijk een originele 75 slede, mag dat of moet dat ook een FIA gekeurd geval zijn ???

Terug naar “Projecten”