Mathijs
Member
Member

RE: 75 TS nieuw leven inblazen (letterlijk)

di dec 30, 2008 21:23

Ik wil trouwens ook wel weten wat het kost :oops: ....... Zo'n ts turbo is wel erg vett

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 75 TS nieuw leven inblazen (letterlijk)

di dec 30, 2008 21:44

Ik wil trouwens ook wel weten wat het kost :oops: ....... Zo'n ts turbo is wel erg vett

is niet echt een standaard bedrag voor... maar een beetje turbo begint 2e hands al op 350 euro. dan nog een spruitstuk (laten)maken. intercooler uitlaat enz enz enz. dan nog het geen waar de discussie nu over gaat qwa ecu. de injectoren 390 euro motor aanpassen evt enz enz dus maak maar een klein sommetje :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Mathijs
Member
Member

di dec 30, 2008 21:59

......... eerst maar sparen dusssss :P :(

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 31, 2008 00:58

Voor op mijn v6;
- Holset HX35, 200 euro via Marktplaats.
- 6 injectoren audi rs4 biturbo 100 euro.
- spruitstuk (1 kant, andere kant origineel) paar tientjes aan stalen lasbochten, pijp en het laten snijden van flenzen.
- KDFI met behuizing en stekker 399 euro.

Kan allemaal best goedkoop, je moet er alleen aan durven beginnen en niet bang zijn om iets te proberen 8) . Logisch denken helpt ook veel. Injectoren? Gewoon een auto zoeken met hetzelfde vermogen en aantal cilinders als dat je wilt hebben, grote kans dat de injectoren ook voor jouw te gebruiken zijn. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 31, 2008 01:00

Misschien een group buy doen jongens?
Ik heb al meerdere mensen en Remco+ yuri?
Ik wil best Jeroen eens vragen wat we kunnen doen mbt de Alfaclub?
Eind Januari of zo?

Ik doe wel mee aan een info ochtend en group-buy. :P

Ga er dan wel eerst mee testen op een andere auto denk ik... Heb namelijk een c kadettje gekocht waar ik nu een Saab 2.0 16v turbo aan het inknutselen ben. :oops:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 31, 2008 10:23

remco, heb jij een foto van jou spruitstuk?

Tom VDW
Guru
Guru
Contacteer: Website

wo dec 31, 2008 10:35

Zou ook wel geîntrsseerd zijn in zo'n KDFI, moet alleen weten wat de andere kosten ongeveer zouden zijn.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 31, 2008 10:45

hahahaha heeft nu ineens iedereen intresse in een TS turbo :shock:

heb trouwens zojuist de tabel van bosch binnen gekregen met alle injectoren en nummers met de weerstanden, de hoeveelheden, en de pk's per injector :lol:

orgineel is dus 14 Ohm als ik het goed aflees en de injectoren die ik wil 12 Ohm en met die losse ecu moet dat dan dus geen probleem zijn. 359 cc en 72 pk per cilinder moet deze aan kunnen orgineel zit op 61 pk per cilinder....

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 31, 2008 11:48

zo heb ff die site van BS- auto tune zitten door spitten en gelijk maar ff een mail gestuurd met wat mijn idee is over hoe het zou moeten werken naar aanleiding van alle info.

ben benieuwd wat ze me gaan advieseren... mijn broer is gelukkig zo een (computer freak) en heb hem al ff laten lezen op de site en vertelde ook deze programma's wel te kennen dus heb hem gevraagd zich is in de software te verdiepen :wink: mogelijk dat hij hier al een heel eind mee komt.

de rest zal ff afhankelijk zijn van de antwoorden die ik her en der krijg.

nog ff een vraag over die electronische vacuum regeling voor de turbodruk (weet ff de juiste benaming niet :oops: ) zo dit zelfde systeem te gebruiken zijn om in je maximale turbo druk,en ook je brandstof druk dus uiteindelijk electronisch te verhogen? door de vacuum te verhogen op je brandstof drukregelventiel....? zomaar een wilde gedachte maar zou wel mooi zijn als je op max vermogen net een betere verneveling kan halen :wink:

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 31, 2008 12:10

nog ff een foto van de geleverde spullen....

-handremcilinder
-4x inlaatrubbers
-koelslang

Afbeelding

Sandertje P4

wo dec 31, 2008 14:01

Goed bezig jij! :wink:

Ben dit op de voet aan het volgen.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 31, 2008 14:12

remco, heb jij een foto van jou spruitstuk?
Nee, is nog niet gemaakt... :oops: Dat wilde ik doen nadat ik het schutbord dicht gelast had en beter kon zien hoeveel ruimte ik had. Maar stel je er niet teveel bij voor hoor, ik ga niet voor de schoonheidsprijs :wink: . Geen gelijke lengtes of rvs bij mij, gewoon lekker dik lomp staal. :lol:
359 cc en 72 pk per cilinder moet deze aan kunnen orgineel zit op 61 pk per cilinder....
4x 61 pk is 244 pk? zouden de originle injectoren dat kunnen ondersteunen, daar geloof ik niet zo hard in. =;

Voor degene die echt interesse hebben in turbo's kan ik wel een boek aanraden; Maximum Boost van Corky Bell. is wel in het engels maar het wordt duidelijk uitgelegd en in termen die de meeste mensen goed kunnen begrijpen. Bij Bol.com kost het nog geen 3 tientjes meen ik.
hahahaha heeft nu ineens iedereen intresse in een TS turbo :shock:
wees maar niet bang, ik hou het wel bij de v6 8) [-( . Ook al heb ik nog een 75 TS blok liggen.... 8-[ :whistle: :-k

Andretti Molletti

wo dec 31, 2008 14:16

nog ff een vraag over die electronische vacuum regeling voor de turbodruk (weet ff de juiste benaming niet :oops: ) zo dit zelfde systeem te gebruiken zijn om in je maximale turbo druk,en ook je brandstof druk dus uiteindelijk electronisch te verhogen? door de vacuum te verhogen op je brandstof drukregelventiel....? zomaar een wilde gedachte maar zou wel mooi zijn als je op max vermogen net een betere verneveling kan halen :wink:
Pieter, je bent een aardige vent hoor maar sommige vragen kan ik geen touw aan vast knopen?!

Ja er zit een Wastegate regeling op voor je turbo....klaar!!

Dankzij de verhoging van turbodruk gaat je brandstofdruk mee omhoog, eeb regelbare brandstofdrukregelaar is wel een must bij jouw project... verneveling is niet per definitie een hogere druk: te hoge druk geeft juist geen verneveling maar een straal...

Je Bosch tabel geeft al aan dat je oude injectoren 61Pk aan kunnen: bij??? 3 bar?
Dus bij 3,5 bar 70pk en dat geeft 280 pk... Waarom nieuwe injectoren kopen?? Dat kan altijd nog ;)
Je moet gaan lassen in je schuurtje!! Uitlaatspruitstukken willen we zien, Dat KDfi komt wel goed, ook t programmeren, zeker als we met meer dat gaan doen en het forum hier gebruiken als communicatiemiddel!

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 31, 2008 16:46

Dre je hebt gelijk.... hahaha

ik moet zeker gaan lassen en ja qwa brandstof kijk ik nog wel eens ff ga zoiezo naar zo een open dag bij jeroen. heb ff wat mail contact gehad. ik heb alleen het probleem dat ik niet zo gelijk kan beginnen moet voor mezelf toch wel een beeld hebben. en een klein beetje overzicht met wat ik aan onderdelen nodig ga hebben. wil toch ook die compressie verhouding iets omlaag hebben.

als dat er is dan dus een andere koppakking en als de kop er af ligt kan ik gelijk mooi een spruitstuk maken. want ook daar zit ik weer met het een en ander hoe ik ik bijv de uitlaat ga laten lopen ik heb nu de turbo van een intergrale die een boost kan hebben van 1.6 bar (dat kost me me mijn blok) maar heb hier ook de downpipe van. nu is de vraag of ik deze ga gebruiken. hier zit wel gelijk een vierkante flens aan en een opening voor de labda sensor. dus lijkt me wel een goed plan deze te gaan gebruiken...

ff qwa brandstof regeling kan ik hier gewoon zo een door biesheuvel geleverd ding voor halen?

PS@Dre heb jij nog kans gehad naar die 1600 krukas te kijken? :D

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 31, 2008 16:52

deze?

Afbeelding

Terug naar “Projecten”