Sinds de buitenste homokineten zijn vervangen lekken de aandrijfashoezen aan de binnenkant wat vet. De slangklemmen die erop zitten zijn van het type "niet naspanbaar".
Dus heb ik de 147 vorige week naar Patrick (goofy) gebracht om de assen er helemaal uit te halen, ontdoen van oud vet en de 4 homokineten/tripods te voorzien van dit spul:

Dit vet heeft een veel hogere temperatuur- en drukbestendigheid dan het gangbare homokineet vet, met dank aan forummember guidowien!
Ook heb ik de voorkant op laten hogen m.b.v. 8mm gedraaide alu ringen, omdat de 147 licht voorover stond. Het verschil is subtiel, maar maakt het mijns inziens net even af. Ook erg praktisch dat ik nu hoge verkeersdrempels niet meer in de 1e versnelling hoef te nemen.
Tot slot heb ik weer een acceleratiefilmpje gemaakt, maar nu vanaf het stuurwiel om de klokkenwinkel er groter op te krijgen:
https://www.youtube.com/watch?v=ELSPywpcnC0