Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

ma aug 06, 2007 00:22

Toch vind ik het vreemd, de olie loopt toch zeker niet omhoog?! :-k De waterpom zit helemaal onder, weet je zeker, dat het niet van het verdeler/oliepompaswielkeerring dinges afkomt? Misschien is die keerring toch wat ouder/ stugger geworden? Zite er niet teveel speling op?

Ik zou hier niet aan twijfelen, die keerrring kost haast niets! Nu heb je de riem eraf.... :idea:

Oh ja, antwoord op je eerste vraag: ja, komt heel bekend voor. :blue_lol:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

ma aug 06, 2007 06:30

Afbeelding

Afbeelding

Ik dacht ook dat het het tandwiel van de ontsteking kon zijn maar zoals je ziet is het tandwiel droog van binnen en de keerring ook, alleen een beetje vuil... Deze lekt dus echt niet. Nu lijkt het op de foto inderdaad of de waterpomp helemaal zwart ziet van de olie maar dat vertekent een beetje hoor... Ik denk ook wel dat dat kan want de riem neemt alle olie mee en slingert het de rondte :roll: in. Je ziet de olie altijd over het randje van het carter lopen naar de achterkant toe en zo komt het op de spruitstukken... Ook het vlakke plateautje rechtscoor op de motor bij het carter is altijd nat.. De verdeler zelf lekt absoluut niet, nokkenastandwielen niet, dus dan blijft er niet zoveel over dacht ik?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

ma aug 06, 2007 19:18

Èn toch zou ik die keerring ook 'meenemen'. In dit geval beter 5 euro meer uitgegeven en op zeker spelen, zegt de vrek himself. :oops:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Alfa 75 en Thema perikelen

ma aug 06, 2007 19:28

Èn toch zou ik die keerring ook 'meenemen'. In dit geval beter 5 euro meer uitgegeven en op zeker spelen, zegt de vrek himself. :oops:
:lol: Jij zou een keerring nog reviseren... :lol: :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Alfa 75 en Thema perikelen

di aug 07, 2007 20:08

Leuke klus Ronald. Jij verveelt je ook maar hè. Weer lekker met de volgende auto aan het klussen. Moet je nu fietsen? :twisted:

Terug naar “Projecten”