klaas
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: EVO - kleine update

zo jul 16, 2006 15:44

Ja, Reinier. Ik kijk er nu al naar uit!

groet, Klaas

klaas
Advanced Member
Advanced Member

RE: EVO - onderdelen voor de volgende verbetering

za jul 22, 2006 15:12

Zie hier de onderdelen voor de volgende verbetering. Vooral 't laswerk vind ik erg gaaf............
Afbeelding

TurboMarc
Guru
Guru

zo jul 23, 2006 11:00

Klaas,

Heb je ook een verensetje bij de dumpvalve? Neem dan de rode maar (zwaarste) :!:

ciao
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

klaas
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 23, 2006 11:38

Marc, d'r zat geen verensetje bij........... Reden om de veer te checken voor installatie?
groet, klaas

Mobster

Re: RE: EVO - onderdelen voor de volgende verbetering

zo jul 23, 2006 12:28

Marc, d'r zat geen verensetje bij........... Reden om de veer te checken voor installatie?
groet, klaas
Bij die klep zit idd geen verensetje, dat moet je bijbestellen.
Standaard gaat deze open bij 1,4 bar als ik het goed heb.

Het is best om die klep zo snel mogelijk te laten opengaan, dus minst zware veer.
... tenzij je een mega afblaasgeluid wilt 8)

klaas
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 23, 2006 12:54

wederom 2 tegenstrijdige adviezen. da's mooi, daar leren we van...

Ik neem aan dat 1,4 de waarde is waarboven wordt afgeblazen als er een vacuumsignaal vanaf de inlaat komt?

Andretti Molletti

zo jul 23, 2006 17:53

Zie hier de onderdelen voor de volgende verbetering. Vooral 't laswerk vind ik erg gaaf............
Afbeelding
Een echte turborijder!!!

Twee portemonnaie's :jumping:

Sterkste veer beginnen idd ;)

patje1100
Guru
Guru

zo jul 23, 2006 19:48

En ze zijn beiden tamelijk leeg zo te zien :cry:

Beezztie
Full Member
Full Member

ma jul 24, 2006 20:40

Klaas,

Heb je ook een verensetje bij de dumpvalve? Neem dan de rode maar (zwaarste) :!:

ciao
Dumpvalves, glanzende velgen, verlagen. Wat is dit Klaas, "pimp my Evo"?! :jumping:
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

klaas
Advanced Member
Advanced Member

di jul 25, 2006 15:10

functioneel, allemaal functioneel

Beezztie
Full Member
Full Member

di jul 25, 2006 17:06

He he, zo kun je het ook noemen ja! 8)

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

klaas
Advanced Member
Advanced Member

RE: EVO - wijzigingen onder de motorkap

do jul 27, 2006 09:57

Allereerst de dumpvalve gemonteerd. type Forge 004. Ik kan merken dat het moment wanneer je de turbo weer voelt meewerken na 'gas lossen' en bij overschakelen eerder ligt. Daarnaast een sensationeel afblaasgeluid op dezelfde momenten. Gekoppeld aan wat naverbranding in de enige nog resterende demper. Je blijft tunnels opzoeken.
Afbeelding
En dat alles in combinatie met het open luchtfilter (wat zijn die krengen belachelijk DUUR). Ik heb 'gekozen' voor een pipercross omdat die voorradig was in een passende maat. Ik heb nog vage plannen om een schotje te plaatsen zodat de wame lucht van achter de radiator wordt weggehouden en de lucht van rondom de koplamp voorrang krijgt. Ook zoek ik nog een kortere adaptorplaat achter de LMM zodat de bocht eerder wordt ingezet en het filter vrijligt van de radiatorslang. Nu verdient het (nog) geen schoonheidsprijs
Afbeelding
Ik heb de auto deze week zo'n paar honderd kilometer gereden naar 't werk en naar klanten. Ik heb het idee dat met alle recente wijzigingen (kleppen stellen, verstellen LMM, uitlaat, inlaat, dumpvalve) de auto echt sneller is geworden (oh ja, heb ook de luchtgeleidingsbak naar de intercooler geplaatst). Het echt grote verschil merk je 's morgens vroeg met nog koele lucht, maar dat had ik met m'n daily driver turbozweed ook al gemerkt. De Evo is een FEEST om in te rijden!

Next op het programma staan de boutjes voor de stururkolomkap, solenoid en bleedvalve, hemeltje vastplakken, recaro's monteren.

groet, Klaas

Egbertone
Guru
Guru

Re: RE: EVO - wijzigingen onder de motorkap

do jul 27, 2006 10:22

Ziet er mooi uit die bocht met dumpvalve, beter als een broodzakje :wink:
Gekoppeld aan wat naverbranding in de enige nog resterende demper. Je blijft tunnels opzoeken.
Beginnen bij Ypenburg, de tunnel onder de A12, dan linksaf het Forepark in, mini tunneltje onder het spoor van de Randstadrail en vervolgens linksaf de A4 over de Sytwende tunnels in....

Dat zijn er in totaal een stuk of 5 :!:

Als dan over een paar jaar ook nog de Hubertustunnel (1600 meter) af is..... Vroooaaaaaaap....

klaas
Advanced Member
Advanced Member

RE: EVO - wijzigingen onder de motorkap

do jul 27, 2006 10:31

Egbert, dan sta ik meteen weer thuis voor de deur (einde Sportlaan) . Ik ga een sleutelplek in Ypenburg zoeken....

Beezztie
Full Member
Full Member

Re: RE: EVO - wijzigingen onder de motorkap

do jul 27, 2006 10:38

Ik heb de auto deze week zo'n paar honderd kilometer gereden naar 't werk en naar klanten. Ik heb het idee dat met alle recente wijzigingen (kleppen stellen, verstellen LMM, uitlaat, inlaat, dumpvalve) de auto echt sneller is geworden (oh ja, heb ook de luchtgeleidingsbak naar de intercooler geplaatst). Het echt grote verschil merk je 's morgens vroeg met nog koele lucht, maar dat had ik met m'n daily driver turbozweed ook al gemerkt. De Evo is een FEEST om in te rijden!

Next op het programma staan de boutjes voor de stururkolomkap, solenoid en bleedvalve, hemeltje vastplakken, recaro's monteren.

groet, Klaas
En wat vinden je klanten ervan als je komt voorrijden? Enthousiaste reacties of vragen ze of je in je midlife crisis zit? :wink:

SCARB nr. 4755

Terug naar “Projecten”