Stabi is weer netjes in de kleur gespoten,en zit er inmiddels ook weer onder.
Hopelijk kan ik komende week de carterpan er onder vandaan halen,en dan een afspraak met stephen maken voor de axiaal lagers.
weet je wel exact waar de olielekkage zit? lekt ie wel echt op de achterste keerring?Vandeweek nog even met een paar andere monteurs overlegd over de olielekkage van de TB.
We zijn het er eigenlijk over eens dat de axiale speling de boosdoener is.
De krukaskeerring mag dan wel 1cm breed zijn,maar het veertje wat voor de afdichting zorgt is misschien 1,5mm dik.
Als het flapje waar het veertje aan zit,omslaat,dan lekt de boel natuurlijk meteen.
Waarschijnlijk na de jaarwisseling ga ik de carterpan er dan toch eindelijk eens onderuit halen en die lagers vervangen.
Het gedeelte dat aanligt op de krukas is idd maar een paar mm breed. maar dat het flapje om zou slaan zoals jij zegt kan haast niet. Wat belangrijk is voor de afdichting van de keerring is dat hij op een mooi glad oppervlak loopt. Is dit niet het geval dan zal de keerring erg snel slijten en gaan lekken. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het mij onwaarschijnlijk lijkt dat de keerring de extra beweging van de krukas niet op zou kunnen vangen. Voor de keerring is het geen probleem dat er een beweging in die richtingen is. in een voorvork zitten ook weleens dergelijke keerringen en die maken alleen dergelijke schuivende bewegingen.De krukaskeerring mag dan wel 1cm breed zijn,maar het veertje wat voor de afdichting zorgt is misschien 1,5mm dik.
Als het flapje waar het veertje aan zit,omslaat,dan lekt de boel natuurlijk meteen.