6 Jaar is er niemand in de box geweest, dan ben je wel ff bezig met uitzoeken wat er allemaal ligt:
De box waar de auto staat is een kleine 3 kwartier van mijn huis, aangezien ik al niet veel tijd heb om te klussen is het zonde om ook nog eens 1,5 uur per keer kwijt te zijn aan reistijd dus moet de Sprint dichter naar mij komen. Het originele oude type onderstel zat er nog onder, tenminste voor een groot deel, aan de achterkant waren de remschijven en lagers van de as afgehaald waardoor de astappen bloot kwam te liggen, deze waren gaan roesten dus de schijven en lagers kunnen niet zomaar terug. Voordat ik de Sprint kan vervoeren moet daar dus eerst wat aan gebeuren.
Een Sprint is leuk om te hebben, op te knappen en veilig te stallen maar nog veel leuker vind ik het rijden erin. Het wordt dus geen Sprint die alleen op zonnige zomerdagen naar buiten komt, nee er zal vaak mee gereden worden! Dat is een van de redenen om het originele Sprint onderstel te vervangen door een 33 onderstel. Daarbij is veel makkelijker aan de remmen enzo te werken. Ook lagers enzo zijn makkelijker verkrijgbaar volgens mij. Op een van de vorige plaatjes is al te zien dat er een 33 achteras in de box lag, ook voorwielophanging van een 33 was voorhanden ... 2 maal zelfs. Helaas niet alles in een goede staat maar met alles samen is er wel iets van te maken.
Dat wordt dus het eerste project, eerst de wielophangingen maar eens inladen om er thuis mee aan de slag te gaan. Het Sprint onderstel heb ik eerst verder van de Sprint gehaald. Er is geen stroom ofzo aanwezig in de box dus het was ouderwets handwerk. Ik was gelukkig niet alleen maar heb een goede vriend van me kunnen strikken om een handje te helpen. Het Sprint onderstel heb ik nodig voor de reactiearmen van de achteras. Ook de draagarmen van de voorkant heb ik nodig omdat die volgens mij een andere lengte hebben als die van een 33. Verder gewoon alvast zoveel mogelijk spullen mee naar huis gesleept...
Gelukkig heb ik voor dagelijks vervoer een ruime auto