Pagina 9 van 10

RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: di feb 24, 2009 20:54
door Mathijs
Hahahah die is er na mijn idee niet.... maar goed als je zech maar de 75 TS/ turbo/ v6 aangepaste remmenset op een 105 hebt is dit meer dan genoeg. Anders ga je idd met normale banden alleen maar slippen. Als je echt normaal pittig remt ( :roll: snap je hem :P ) hebben deze remmen hier namelijk uit eigen ervaring soms al last van :P :lol:

RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: di feb 24, 2009 21:41
door mverhari
persoonlijk zou ik gewoon goeie kwaliteit remblokken (geen EBC ) erin zetten en in combinatie
met gegroefde schijven en klaar gassen maar
mvg mark

Re: RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: di feb 24, 2009 22:12
door Dominic
persoonlijk zou ik gewoon goeie kwaliteit remblokken (geen EBC ) erin zetten en in combinatie
met gegroefde schijven en klaar gassen maar
mvg mark
Hey Mark, ik heb de standaard turboset compleet nog liggen.

Inlaatspruitstuk (turbo)
intercooler (turbo)
gasklephuis (turbo)
uitlaatspruitstuk (turbo)
computer ( turbo)
Turbo & wastegate

en alle losse onderdelen om jouw atmo turbo te maken.

Intresse beebee.
:wink:

RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: di feb 24, 2009 22:43
door giuliettaevo
Ok, klinkt logisch. weer iets geleerd. :)

Maar als de schijf geventileerd is koelt deze beter af en blijven de remblokken ook beter in hun temperatuurbereik waardoor ze hun taak kunnen blijven doen ipv te verglazen. Vandaar mijn redenatie dat geventileerde schijven een must zouden zijn :wink: .... heb met massieve schijven al te vaak de schijven kersenrood gehad met als gevolg dat er weinig van de blokken overbleef...

Goede remblokken zullen dat punt natuurlijk ook grotendeels teniet doen. :roll:

RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo feb 25, 2009 10:08
door MDP
Remblokken kunnen 'verglazen' als ze te warm worden. ;)

RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo feb 25, 2009 10:45
door GiuliaCorse
Geventileerde schijven is helemaal niet nodig op een 105, de TS/turbo/V6 Brembo is leuk omdat de klauwen van alu zijn maar de blokken zijn even groot als in de originele 2.0 klauwen. De remmen zijn meer dan voldoende, kijk maar eens hoeveel racers er nog ongeventileerd rond rijden.

Re: RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo feb 25, 2009 11:39
door alfaqv75
Impreza turbo remt trouwens waardeloos... :oops: met de standaard remmen kun je nou eenmaal niet te gek doen met de meeste auto's. andere blokken scheelt al heel veel.

Zelf zou ik ook zeker andere remmen willen hebben met een sterkere motor, meestal pas ik eerder de remmen aan als de motor. Ik wil namelijk graag hard kunnen remmen en dan ook vaak achter elkaar, niet 1 keer van 200 naar 0 en vervolgens een kwartier moeten wachten tot ze afgekoeld zijn.

En een snellere motor betekent dat je weer sneller op je volgende rempunt aankomt en de remmen dus minder tijd hebben om af te koelen.

Met een 105 heb ik geen ervaring maar met de 75's e.d. vind ik geventileerde schijven echt wel een must. En dan wel goede schijven en goede blokken, niet de Brezan-meuk die je ook kunt krijgen. :wink:

Beste heren,thanxs voor de positieve reakties.

De blokken zijn altijd de crux en niet de schijven.( mits er een goeie kwaliteit gebruikt wordt)
Nadat de schijven hun warmte hebben afgegeven,moeten de de blokken de capaciteit hebbenom de warmte te kunnen verwerken., Want deze kunnen alleen hun warmte kwijt aan de klauwen en de olie.

Zo kan je ook heel goed de balans in je remdruk veranderen met het voordeel dat je een betere remdruk krijgt over alle 4 wielen,
en daar gaat het om remdruk per 2cm. ( is overigens een leuk rekensommetje)

Vaak is het probleem met grote schijven en een te grote remdruk op de (voor) wielen dat het eea. blokkeert

Geventileerde schijven ( en de bijbehorende klauwen)van een 75 werken met dezelfde remblokgrootte en remdruk als de 105 serie 2 liter klauwen
Vertel mij maar wat het voordeel is in deze. :wink:
mmm, en ik nog maar zoeken voor leuke klauwen voor je :lol: :lol:
ben nog langs geweest bij die oud klasgenoot van me, helaas had hij niks leuks liggen...
maar als ik wat tegenkom hoor je het direct :wink:

RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo feb 25, 2009 14:13
door siegerdehaan89
als je persee anders wilt, kan je ook klauwen van een 944 monteren...

Re: RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo feb 25, 2009 18:15
door Dominic
als je persee anders wilt, kan je ook klauwen van een 944 monteren...
Sieger kijk ff naar de vorige post :wink:
DE Porsche klauwenook zijn voor een redelijk bedrag niet meer te koop.
btw het zijn wel de klauwen ve 944 TURBO.(of ve latere 911 achter,die hebben de 38/42 mmm zuigertjes)


QV75 ik hou mij altijd aanbevolen. :wink:

Giulia corse; Op jouw oranje giulia de alu brembo's gebruiken.
Kun je grotere blokken gebruiken, dus meer vertraging, en het onafgeveerde gewicht neemt af.
plus het is plug and play op de 1600 fusees

RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo feb 25, 2009 19:19
door siegerdehaan89
heb het gelezen maar wist het al, bedankt Dominic :)

Re: RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo feb 25, 2009 22:14
door pieter van baalen
Impreza turbo remt trouwens waardeloos... :oops: met de standaard remmen kun je nou eenmaal niet te gek doen met de meeste auto's. andere blokken scheelt al heel veel.

Zelf zou ik ook zeker andere remmen willen hebben met een sterkere motor, meestal pas ik eerder de remmen aan als de motor. Ik wil namelijk graag hard kunnen remmen en dan ook vaak achter elkaar, niet 1 keer van 200 naar 0 en vervolgens een kwartier moeten wachten tot ze afgekoeld zijn.

En een snellere motor betekent dat je weer sneller op je volgende rempunt aankomt en de remmen dus minder tijd hebben om af te koelen.

Met een 105 heb ik geen ervaring maar met de 75's e.d. vind ik geventileerde schijven echt wel een must. En dan wel goede schijven en goede blokken, niet de Brezan-meuk die je ook kunt krijgen. :wink:

Beste heren,thanxs voor de positieve reakties.

De blokken zijn altijd de crux en niet de schijven.( mits er een goeie kwaliteit gebruikt wordt)
Nadat de schijven hun warmte hebben afgegeven,moeten de de blokken de capaciteit hebbenom de warmte te kunnen verwerken., Want deze kunnen alleen hun warmte kwijt aan de klauwen en de olie.

Zo kan je ook heel goed de balans in je remdruk veranderen met het voordeel dat je een betere remdruk krijgt over alle 4 wielen,
en daar gaat het om remdruk per 2cm. ( is overigens een leuk rekensommetje)

Vaak is het probleem met grote schijven en een te grote remdruk op de (voor) wielen dat het eea. blokkeert

Geventileerde schijven ( en de bijbehorende klauwen)van een 75 werken met dezelfde remblokgrootte en remdruk als de 105 serie 2 liter klauwen
Vertel mij maar wat het voordeel is in deze. :wink:
F=pxA bedoel je..... :wink:

Re: RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: di apr 07, 2009 10:26
door GiuliaCorse
Giulia corse; Op jouw oranje giulia de alu brembo's gebruiken.
Kun je grotere blokken gebruiken, dus meer vertraging, en het onafgeveerde gewicht neemt af.
plus het is plug and play op de 1600 fusees
Die zitten er al op, wilde alleen maar duidelijk maken dat geventileerd op een 105 echt niet nodig is.

Re: RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: di apr 07, 2009 11:45
door Tazio Novante
Die zitten er al op, wilde alleen maar duidelijk maken dat geventileerd op een 105 echt niet nodig is.
Ben toch écht blij met geventileerd op de Berlina. Weegt met LPG ook gewoon 1100kg en dan met vakantiebepakking Stelvio af, of met 2 man over de Nordschleife, dan is geventileerd geen overbodige luxe.

RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo apr 08, 2009 00:11
door Zaagauto
Kan me wel vinden in wat Tazio zegt...

Kan het aantal keren dat er SERIEUS fading opgetreden is bij de 105's (allemaal met verse remmerij, olie, schijven, blokken etc) echt niet meer op 2 handen tellen...

En dat is niet echt leuk als je meer dan 1000 km gekacheld hebt om de Stelvio lekker af te kunnen dalen en het halverwege de afdaling gewoon "op" is qua remmen... roestvrije Zaagjes zijn al zo lastig te vinden... :wink:

RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo apr 08, 2009 08:47
door Maurizio
Is ook waar, maar even niet vergeten dat fading en remkracht twee verschillende dingen zijn.
Je kan niet meer remkracht genereren door geventileerde schijven te plaatsen.
Bij lang/extreem remmen is de warmte afvoer van schijf / blok en dus uiteindelijk naar de klauw toe een probleem.