Pagina 9 van 10

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: vr apr 08, 2016 19:12
door bertonejaap
Kim dit is een beste klus. Ik heb het eens een keer bij een mini gedaan maar niet makkelijk Als ik jouw was zou ik de onderzijde van de auto toch beter ondersteunen ivm doorzakken en een paarbuizen tussen de deurstijlen lassen. Succes

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: za apr 09, 2016 19:47
door JoachimQV
Kim dit is een beste klus. Ik heb het eens een keer bij een mini gedaan maar niet makkelijk Als ik jouw was zou ik de onderzijde van de auto toch beter ondersteunen ivm doorzakken en een paarbuizen tussen de deurstijlen lassen. Succes
Je bedoelt dat ik de auto beter op een paar bokjes kan zetten Jaap?

Gisteravond nog even bezig geweest om een paar puntlasjes uit te boren. Gaat niet zo snel als ik had gehoopt. Maar dat kan ook aan het gereedschap liggen dat ik gebruik.

Afbeelding

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: za apr 09, 2016 21:38
door Dirk-33
dak is deel van zelfdragende carosserie, dus als je die weghaalt dan worden de voor en achterkant alleen samengehouden door de bodemplaat en dorpels, en dan kan het doorzakken. Dat kan ook weer effect hebben op de deurstijlen, misschien tordeert de bodem iets etc

Vandaar wat jaap zegt, heel goed ondersteunen en tussen de deurstijlen buizen lassen zodat alles op dezelfde plek blijft staan, dan pas het dak eraf.

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: wo apr 20, 2016 19:06
door bertonejaap
Kim ik weet niet wat voor vervangingsdak je hebt, maar als dat een is met stijlen eraan dan dezen mooi laten zitten en uitmeten en deze maten overbrengen op de oude stijlen. Dan de stijlen netjes op de uitgemeten maten doorzagen. DE binnenkant van deze stijlen voorzien van extra stalen plaatjes. Als het goed is, en de auto is goed ondersteund zodat hij niet kan torderen of doorzakken, kan je het vervangende dak over de in de stijlen gelaste plaatse laten zakken. Dan de zaak aflassen vlakslijpen en plamuren of vertinnen. Doordat de stijlen van binnenuit verstevigd zijn zijn ze beslist niet zwakker geworden. Succes mocht je er niet uitkomen mag je altijd bellen.

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: wo apr 20, 2016 19:08
door bertonejaap
Je moet niet beginnen met puntlasjes uitboren maar gewoon de stijlen doorzagen, werkt veel vlotter en wordt mooier.

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: wo apr 20, 2016 22:02
door Alessandro
Gisteravond nog even bezig geweest om een paar puntlasjes uit te boren. Gaat niet zo snel als ik had gehoopt. Maar dat kan ook aan het gereedschap liggen dat ik gebruik.
Zorg voor een scherpe puntlasboor en boor op lage/ middelmatige snelheid. Dat werkt het beste en houdt de boor scherp.
Let op dat je de temperatuur niet te hoog op laat lopen, daar wordt de boor bot van. ;) (koelen mag)

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: do apr 21, 2016 20:10
door JoachimQV
Bedankt voor de tips, heren. Ik ben nog steeds aan de gang met de laspuntjes uitboren van het dak dat er op de stijlen afgezaagd is. Ik durf het eigenlijk niet aan om het dank van mijn 33 er ook op de stijlen af te zagen nadat alle precies uitgemeten is, Jaap.

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: di apr 26, 2016 19:09
door bertonejaap
Dat is niet echt moeilijk. Je zit wel met het problleem om de dakplaat straks weer goed waterdicht te krijgen. Ik weet niet hoe je het gaat doen, gaatjes vollassen? Gebruik ijn ieder geval een goede afdichtingskit. ik gebruik vooor de bertone Inotech, deze kit verlijmt ook nog.

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: zo nov 13, 2016 22:20
door JoachimQV
Het is al veel te lang geleden dat ik iets over mijn 33 gepost heb. Het project loopt nog, zij het wat minder snel dat ik zou willen. Het vervangen van de dakplaat laat ik toch maar doen door iemand die zijn sporen al ruimschoots heeft verdiend in dit vak. Ik wil de 33 graag nog lange tijd als (dagelijks) vervoermiddel gebruiken in de pekelvrije maanden. Dan moet zoiets gewoon in een keer goed gebeuren. Ondertussen zijn er genoeg dingen die er nog moeten gebeuren. Her en der laswerk aan de bodem en veerkoker rechtsachter bijvoorbeeld maar ook de nodige staaltjes huisvlijt zoals het opknappen van de velgjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn nu geschuurd tot p1000 en de velgrand tot p3000, dus klaar om te polijsten met een polijstschijf en -pasta. Nu zijn er een aantal opties. Aangezien de auto Nero601 blijft, lijkt me het ook wel goed staan om ook het velghart mee te polijsten en de binnenkant antraciet te spuiten, of toch het velghart zilvergrijs en alleen de velgrand gepolijst...

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: zo nov 13, 2016 22:25
door imre
Wat leuk ik heb precies dezelfde velgen voor mijn 33 klaar liggen om te monteren wanneer de auto klaar is.
Heb jij een adres waar je de sierboutjes kan kopen?

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: ma nov 14, 2016 10:59
door JoachimQV
Wat leuk ik heb precies dezelfde velgen voor mijn 33 klaar liggen om te monteren wanneer de auto klaar is.
Heb jij een adres waar je de sierboutjes kan kopen?
Hé Imre! Hier heb ik mijn sierboutjes vandaan.

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: ma nov 14, 2016 16:17
door imre
Wat leuk ik heb precies dezelfde velgen voor mijn 33 klaar liggen om te monteren wanneer de auto klaar is.
Heb jij een adres waar je de sierboutjes kan kopen?
Hé Imre! Hier heb ik mijn sierboutjes vandaan.


Thanks! :thumbs:

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: zo dec 04, 2016 16:25
door JoachimQV
Afbeelding

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: ma dec 05, 2016 11:02
door JoachimQV
Na het voorpolijsten komt de velgrand er al een beetje uit te zien zoals het eindresultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Kims '92 33 S 16V

Geplaatst: ma dec 05, 2016 15:15
door marco13
Lekker bezig!
Ik heb eventueel nog een 3 dezelfde velgen liggen waar ik niks mee doe (zijn zo goed als nieuw)
als je eventueel interesse hebt hoor ik het wel.