Met wat vijlen past het plaatje echt NET! Moet ook wat van de kogel afvijlen om hem passend te krijgen. En het lijkt nu dat de casterstang nu op zn kortst nog net een beetje te lang is, dus denk dat ik de draad van de kogel wat moet afzagen.
Ook heb ik het kenteken al geregeld....zonder dat ik bij de RDW langs ben hoeven gaan.
Enkele weken geleden had ik contact op genomen met de RDW vanwege de papieren die ik bij de auto had gekregen. Het was een auto met nog oude papieren, nog steeds van de eerste eigenaar uit 1985. Ook had ik totaal geen ervaring met papieren uit België, dus wist niet zeker of het juist en/of voldoende was om in te voeren. En ik had geen zin om eerst flink wat geld aan de auto uit te geven om dan vervolgens bij de keuring te horen dat de papieren (nog) niet in orde zijn.
Zodoende dus gebeld en gevraagd of ik de papier kon laten beoordelen door ze (digitaal) op te sturen of zelfs langs te rijden bij het RDW-kantoor. Dat was natuurlijk allemaal niet mogelijk, niet vanwege corona, maar die mogelijkheid bestaat überhaupt niet. Het enige dat ik kon was een keuringsafspraak maken voor een auto, maar dan moest ik €110,- ofzo betalen om alleen even naar de papieren te laten kijken.
Ik wist vanuit mijn Vespa importeren (vorig jaar) dat de keurmeester me vertelde dat ze tegenwoordig alleen particulieren nog fysiek keuren, terwijl bedrijven het digitaal mogen doen. Zodoende heb ik een garagebedrijf in de buurt gevraagd of zij mijn auto wilden invoeren, bedrijven hoeven namelijk alleen maar een paar foto's van de auto, plus tellerstand en chassisnummer(s) op te sturen samen met een scan van de papieren. Een bedrijf hier wilde dat wel doen voor 250 piek, dan had ik meteen een beoordeling van de papieren en als ze goed werden gekeurd kreeg ik meteen een kenteken. Het is natuurlijk makkelijk verdiend door dat bedrijf, maar die 140 euro prijsverschil met de RDW verdien ik me makkelijk terug omdat ik nu 1.) geen dag vrij hoef te nemen, dat mij als zelfstandige gewoon geld kost, 2.) ik eventueel geen autotrailer hoef te huren incl auto met trekhaak regelen en 3.) ik bij voltooien van werkzaamheden niet op mijn RDW-afspraak hoef te wachten maar gewoon ff APK'tje in 't dorp kan regelen.