vr feb 03, 2012 13:44
hard en heel dun is dus de hardheid afhankelijk van wat eronder zit, daar zit een as onder met een loopspoort door de oliekeerring
-> het spoor zal zich ook in de bus gaan vormen
zoiets als een bus doe je echt als nood (als bijvoorbeeld de as nauwelijk te demonteren is)
bij een automotor moet je dit gewoon niet doen, maar goed... ieder zijn mening
(ik roep ook nergens dat SKF een autostyle achtig iets is)
dan weer even een stukje theorie incl. wat opzoek werk uit documentatie:
voorgeschreven wordt voor een oliekering een Rt van 2 - 3 um (verschil tussen hoogste en laagste piek) en een Ra waarde van 0.2- 0.8 (gemiddelde afwijking van de nullijn)
De wortel RMS of Rq is de Ra waarde. De wortel van 10 is 3.16. Ra is dus minimaal 3.16 um.
De oppervlakte van dat busje is dus veel te ruw voor een oliekeerring. Is dus echt een tijdelijke (zoals ik het noemde pleister) oplossing.
Maar ik zal erover ophouden, verschil in inzicht en mening kunnen verschillende oplossingen aandragen voor sealoplossingen.
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S