Gebruikersavatar
wim V8
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 574
Lid geworden op: di jun 09, 2009 22:31

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

ma jan 30, 2012 13:50

Alles zit ook bij m om de hoek hè,
http://www.remmenservice.nl/
:wink:
Gr. Wim.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

ma jan 30, 2012 18:06

Krukas is echt niets mis mee,dat heb ik allang bekeken natuurlijk ;)
Hoe weet jij dat leeuwenkamp om de hoek zit bij mij Wim??? :wink:
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
wim V8
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 574
Lid geworden op: di jun 09, 2009 22:31

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

ma jan 30, 2012 19:17

Auto-moto Italia in Houten bij de "remmenkraam".
Gr. Wim.
Gehad:Montreal '74. 90-BU-21.Die vertoeft nu in Dubai, roest nooit meer!

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

wo feb 01, 2012 16:52

Vanmiddag heb ik het kale onderblok naar een revisiebedrijf gebracht om te laten reinigen.
Als het goed is,morgenavond ophalen,en dan gaan we beginnen met het leuke werk,opbouwen met nieuwe spullen 8)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

wo feb 01, 2012 19:29

ga je de krukas inwendig ook reinigen?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

vr feb 03, 2012 09:05


ja leuk, pleisters plakken ipv een goede constructie (excuus, maar ik vind dit persoonlijk erg gevaarlijk) :roll:

waarom :?: , je zit namelijk met de rondheid van de bus en de as. Daarnaast zit je met ruwheden (verdomd belangrijk)!! En als laatst zit je met de hardheid, een oliekeering heeft een behoorlijk hard tegenloopvlak nodig en hoe is de hardheid van een bus die je er overheen rekt (want dat is het in principe, je doet een sok aan....) Owja, en hoe zit het met de warmte afgite van die bus... :idea:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

vr feb 03, 2012 10:16

ik denk allemaal goed :wink:
Als de bus naukeurig om de as pas is iig de warmte afgifte goed.
Ruwheid zal ook niet zo'n punt zijn. Waarschijnlijk slijpen ze deze bussen na op een doorn en dan kan je deze zeer glad bewerken!
Ook de hardheid zie ik het probleem niet echt van in. Gewoon een keuze van juiste materiaal en warmte behandeling.
Het aller belangrijkste verschil met ori lijkt me nog de grotere diameter waar de keerring op loopt.

SKF is niet een of andere autostyle leverantier maar een professioneel bedrijf wat kwaliteit levert. :wink:
Origneel is denk ik wel altijd beter maar dit zal ook heel erg lang goed gaan!

edit:

En dit staat er in de datasheet zie ik net:

RVS 304 hardverchroomd
Oppervlakte ruwheid:Het loopvlak heeft een ruwheids waarde van 10 tot 20 RMS
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

vr feb 03, 2012 13:44

hard en heel dun is dus de hardheid afhankelijk van wat eronder zit, daar zit een as onder met een loopspoort door de oliekeerring
-> het spoor zal zich ook in de bus gaan vormen

zoiets als een bus doe je echt als nood (als bijvoorbeeld de as nauwelijk te demonteren is)

bij een automotor moet je dit gewoon niet doen, maar goed... ieder zijn mening
(ik roep ook nergens dat SKF een autostyle achtig iets is)

dan weer even een stukje theorie incl. wat opzoek werk uit documentatie:
voorgeschreven wordt voor een oliekering een Rt van 2 - 3 um (verschil tussen hoogste en laagste piek) en een Ra waarde van 0.2- 0.8 (gemiddelde afwijking van de nullijn)
De wortel RMS of Rq is de Ra waarde. De wortel van 10 is 3.16. Ra is dus minimaal 3.16 um.
De oppervlakte van dat busje is dus veel te ruw voor een oliekeerring. Is dus echt een tijdelijke (zoals ik het noemde pleister) oplossing.

Maar ik zal erover ophouden, verschil in inzicht en mening kunnen verschillende oplossingen aandragen voor sealoplossingen. :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

vr feb 03, 2012 18:07

mmm,

Als ik zo naar deze tabel kijk lijkt het toch allemaal wel mee te vallen::
http://www.engineersedge.com/manufactur ... ersion.htm

En voor dat weg gesleten groefje ben ik niet zo bang. Zie het als op t midden van een plank staan met twee stenen eronder. De ene keer leg je ze ver uit elkaar en ga je in het midden staan= veel doorbuiging. De andere keer leg je de stenen dicht bij elkaar en heb je weinig dooruiging (situatie groefje)

Ook zal de as de sleeve prima dragen. Het is immers een ligte perspassing. Dus een stijf geheel!

Ik bedoelde trouwens ook niet dat jij het met autostyle vergleek. Wilde alleen maar duidelijk maken dat skf kwaliteits spul levert. Die gaan hun naam echt niet verpesten met een slecht product als wereld leider.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

vr feb 03, 2012 18:34

he dat is gek, ik had een andere tabel online gevonden (ik werk nooit met RMS, dus moest het ook opzoeken)
over dat loopspoor en hardheid, zelfs chroomlagen die te dun zijn heb je het probleem dat het indeukt door een seal

oei, we kunnen dit beter per pb of ander topic voortzetten want we gaan wel erg offtopic :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 952
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 20:50
Locatie: Hapert

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

za feb 04, 2012 12:55

idd , back ontopic! Het ging me er om dat we een goede oplossing vonden voor het probleem! Dus discussie is dan belangrijk.
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

zo feb 05, 2012 00:09

Inmiddels is het onderblok mooi schoon terug van het revisiebedrijf en hangt het in de motorbok te wachten op verse delen.

Ook had ik van Sieger een kleppendeksel gekocht,omdat ik een nieuw busje verf had,wat ik proberen wou,en mn zwarte deksel vond ik te mooi om over te spuiten.
Zie hier,een fris kleppendeksel,helemaal schoongemaakt,en toen gespoten met VHT Red Wrinkle finish.
Na het spuiten natuurlijk weer de letters en de "koelribben" weer kaal gemaakt,alleen nog een beetje opschuren met P400.
Afbeelding

Ik hoop woensdag te kunnen gaan bouwen aan de motor 8)
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3438
Lid geworden op: di jun 26, 2007 18:30
Locatie: Obdam
Contacteer: Website

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

zo feb 05, 2012 20:28

Vanavond samen met mn grote hulp de krukas er weer in gezet met nieuwe lagers 8)

Morgenavond moet ik ff leren voor mn APK-Heroriëntatie en dinsdag heb ik examen.
Woensdagmiddag weer verder als het goed is.
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4187
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Kruk er weer in

zo feb 05, 2012 20:41

Mooi kleppendeksel!

Gebruikersavatar
MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2231
Lid geworden op: ma dec 22, 2008 15:50
Locatie: Zandvoort

Re: RE: Sander z'n 75 Imola Turbo - Nieuwe Spulletjes

zo feb 05, 2012 21:35

Geinig dekseltje, hoor! Benieuwd naar het totaal plaatje!
Morgenavond moet ik ff leren voor mn APK-Heroriëntatie en dinsdag heb ik examen.
Succes !!
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

Terug naar “Projecten”