Pagina 10 van 10

RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo apr 08, 2009 11:04
door Zaagauto
Helemaal met je eens!

Re: RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo apr 08, 2009 11:37
door @lfa@lgra
Giulia corse; Op jouw oranje giulia de alu brembo's gebruiken.
Kun je grotere blokken gebruiken, dus meer vertraging, en het onafgeveerde gewicht neemt af.
plus het is plug and play op de 1600 fusees
Die zitten er al op, wilde alleen maar duidelijk maken dat geventileerd op een 105 echt niet nodig is.
Hier ga je niet uitkomen. Het is ook grotendeels afhankelijk van de bestuurder. Daar waar de een met dampende klauwen staat kun je bij een ander rustig de schijven aanpakken om maar wat te noemen.
Iemand die langdurig "slepend"remt als het eraan toe gaat komt ook met geventileerd spul aan de kant te staan, zeker als er ook nog eens standaard blokken op zitten. Tuurlijk is geventileerd in het voordeel om de zaak lang remmend te houden, maar het weegt niet op tegen een goed remblok en de extra kosten en aanpassingen die nodig zijn voor een geventileerde schijf. Er is dus veel voor te zeggen om de simpelste weg te kiezen. Qua remkracht maakt het allemaal niets uit.

RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo apr 08, 2009 11:52
door Maurizio
Dus oefenen in op de juiste manier remmen :twisted:
Laat, kort en hard (tegen de grens van je banden aan) remmen.

Note: Doe dit alleen op de openbare weg als er niemand achter je zit :wink:

Re: RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo apr 08, 2009 12:00
door Zaagauto
de juiste manier remmen :twisted:
Dat is de enige manier om op Assen met een 1300 Zaagje een 2.0 155 bij te houden... :wink:

RE: Berlina 1972 2000 Ti turbo ombouw update 2

Geplaatst: wo apr 08, 2009 12:29
door Giulia2000TS
Als je de beschermplaat achter de schijf weglaat, heb je dan ook geventileerde schijven? :wink: