De veer van een remdrukbegrenzer van een 155 is totaal anders dan die van een 33, dit gaat niet op.Dat heb ik geproibeerd om van een Q4 de veer om te buigen zodat die onder een TS zou passen....... *krak*... misschien is een gewone te verbuigen tot het juiste model?
Ik verwacht dan ook dat dit voor de 33 niet anders zal zijn....![]()
Een 33 met de remdrukbegrenzer dicht zal met moeite de APK halen en de voorremmen zullen erg snel slijten en veel te heet worden. De remweg zal zeker 30% meer worden en de auto zal tijdens remmen niet rechtuit willen maar "zoekerig" worden. Ook al zal de keurmeester het misschien over het hoofd zien, je wilt dit gewoon in orde. Elke keer als ik voor iemand een remdrukbegrenzer op een 155, 145, 146 of die ene keer op een 33 (tot nu toe) fiks, zijn mensen verbaasd hoe goed hun auto eigenlijk remt met standaard remmen.
Ja, als je de remdruk veel te ver naar achteren zet kan je de auto achterstevoren krijgen. Voordat je zo ver bent, heb je echt behoorlijk meer voorspanning gegeven dan de calibratiemethode die Alfa geeft met een gewicht en dergelijke. Ik durf met een gerust hart die rembalans nog wat verder naar achteren te zetten, de auto slipt nog steeds veel eerder met de voorwielen dan dat de achterwielen blokkeren dan hoor.