ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Murena met Alfa-power - Alfa V6 blok "pimpen"

ma aug 16, 2010 09:37

heeel mooi! =D> maar die distributieriem gaat op de laatste foto niet goedkomen! :wink:

matramurena
Full Member
Full Member

Re: RE: Murena met Alfa-power - Alfa V6 blok "pimpen&qu

ma aug 16, 2010 11:41

Ziet er mooi uit :thumbs:
Wel jammer dat blok een beetje scheef hangt terwijl ik de steuntjes toch op de door jou aangegeven hoogte vastgelast heb. Beste optie is nu inderdaad andere rubbers of de lage kant uitvullen.
De steuntjes zitten ook goed geplaatst hoor! :thumbs: De kant die te laag zit zat een vaste steun bij, deze zit met het rubber direct op het frame. Hier was dus niets aan te stellen. Hiervan is er ook een aan de "hoge" zijde, dus het is een kwestie van uitvullen of hogere rubbers plaatsen.

Distributieriem zal ik van de week erop leggen. Heb nu uitleg gekregen over het hoe en wat (is toch duidelijker dan een handboek doorspitten) en ik heb nog meer dan genoeg ruimte over om het in de wagen uit te voeren.
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

matramurena
Full Member
Full Member

do aug 19, 2010 23:31

Een aantal steuntjes en dergelijke waren toch enigzins geroest en daar kan ik niet tegen! Dus deze heb ik gedemonteerd en gecoat in gloss-black...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de peilstok was roestig, dus die ontkwam ook niet aan een opknapbeurd...

Afbeelding

En over roestig gesproken..... De uitlaatspruitstukken!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock: Wat waren die verroest! Gelukkig heb ik ook hi-temp poeders om dit soort onderdelen te coaten! :twisted:

Afbeelding

Afbeelding
2008 Lancia Phedra 2.0

ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr aug 20, 2010 09:13

Errug netjes!
Volg het al een tijdje, die coating houdt het op die spruitstukken ook al worden die rood gloeiend...?
-164 Aut. 3.0 12v

Geert-Jan
Advanced Member
Advanced Member

vr aug 20, 2010 09:34

Ik denk dat je die wel gaat ruiken assie lekker op temperatuur is :D Maar echt goed bezig zeg! Misschien domme vraag hoor, maar waarom heb je de distributie niet gedaan terwijl het blok nog buiten de auto hing?

Ik wou ook dat ik alles zo makkelijk "even" kon gaan coaten :P Petje af!
Ex: 145 1.4TS '98, 155 2.5 V6 '93
Nu: 33 1.7 QV '87

Beheerder www.Alfa33Club.nl

matramurena
Full Member
Full Member

vr aug 20, 2010 09:45

De spruitstukken zijn gecoat met een speciaal poeder dat goed blijft tot een temperatuur van 1200 F, dat is zo'n beetje 650 Celsius, dus ik denk dat het wel blijft zitten. Distributie ga ik morgen doen, ik kan overal nog goed bij, dus dat moet geen probleem zijn, maar mocht het nodig zijn kan ik het subframe laten zakken met blok erin en de auto omhoog krikken, dan kan ik er ook zo bij. :)
2008 Lancia Phedra 2.0

matramurena
Full Member
Full Member

zo aug 22, 2010 20:37

Ik ben nu aan het bekijken waar ik de Motronic kan plaatsen. De behuizing is netjes black-wrinkle gepoedercoat en ik was van plan hem tegen het schot met de kabine te plaatsen in het midden. Dus vlak boven het kleppendeksel. Zou dit kwa warmteontwikkeling mogelijk zijn? Of is het toch beter te kijken waar er ergens een koelere plek te vinden is?
2008 Lancia Phedra 2.0

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 22, 2010 21:24

Bij de meeste auto's zit de computer in het interieur geplaatst. Maar er zijn er ook waar hij wel degelijk onder de kap is geplaatst. Maar om problemen te voorkomen zou ik hem toch ergens anders plaatsen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

matramurena
Full Member
Full Member

ma aug 30, 2010 22:21

Ik vond het uitlaatspruitstuk al erg dicht in de buurt van de startmotor zitten..... Blijkt er inderdaad een hitteschild tussen te horen. Deze vandaag dus maar geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ik met de elektra etc bezig ben kwam ik op het punt van de bezinepomp.... Mij werd aangeraden de Alfa pomp te plaatsen dus heb ik er twee jaar terug een gekocht. Maar wat is wat???

Dit is wat ik allemaal in het schapje "benzinepomp" vond:

Afbeelding

Afbeelding

De eerste foto lijkt me een vlotter voor niveau-bewaking die in de tank moet en de tweede de pomp zelf?? Ik had toendertijd begrepen dat de pomp in de bezinetank geplaatst zou moeten worden dus ben nu even de draad kwijt....
2008 Lancia Phedra 2.0

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 30, 2010 22:30

Wat waarschijnlijk makkelijker is voor jou is een pomp van een 75 of een 33 oid te zoeken. Die zitten namelijk niet in de tank en zijn dus wat makkelijker te plaatsen. :wink:

Op veel oudere auto's met injectie vind je die losse pompen onder de auto. En ze zijn bijna allemaal wel geschikt. Pas wel op met testen, je moet ze nooit droog laten lopen, spuit er WD40 oid van tevoren in als je hem wilt proberen!

Overigens hb je het goed gezien, eerste foto is voor de tankmeter, de tweede is de pomp. :) Dat witte bakje zit de retour ook op aangesloten en is ervoor om te zorgen dat de pomp niet snel droog kan lopen als je door de bocht gaat met een halflege tank.

matramurena
Full Member
Full Member

Re: RE: Murena met Alfa-power - Alfa V6 blok "pimpen&qu

ma aug 30, 2010 22:42

Wat waarschijnlijk makkelijker is voor jou is een pomp van een 75 of een 33 oid te zoeken. Die zitten namelijk niet in de tank en zijn dus wat makkelijker te plaatsen. :wink:

Op veel oudere auto's met injectie vind je die losse pompen onder de auto. En ze zijn bijna allemaal wel geschikt. Pas wel op met testen, je moet ze nooit droog laten lopen, spuit er WD40 oid van tevoren in als je hem wilt proberen!

Overigens hb je het goed gezien, eerste foto is voor de tankmeter, de tweede is de pomp. :) Dat witte bakje zit de retour ook op aangesloten en is ervoor om te zorgen dat de pomp niet snel droog kan lopen als je door de bocht gaat met een halflege tank.
Dat is wel een goed idee inderdaad. Maar is dit gemakkelijk te doen of worden de pomp en nivometer door de computer aangestuurd en moet er dan nog van alles aangepast worden? Losse pompen zijn ook gemakkelijk nieuw te krijgen in vele uitvoeringen dus het is het overwegen waard!
2008 Lancia Phedra 2.0

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 30, 2010 23:02

op ebay heb je volgens mij al voor 30 euro een nieuwe 75 pomp aangezien er bij jou alles vers uit gaat zien. En die coating gaat het denk ik niet trekken. volgens mij worden de spruitstukken wel zo'n 800-900 graden bovenaan...
Giulietta 1.6jtm
Ex:Gtv 2.0Ts Compressore
75 3.0V6 America Compressore

matramurena
Full Member
Full Member

ma aug 30, 2010 23:05

Zal eens gaan kijken wat een pomp kost... Heb op een Amerikaanse site wel eens van die foute verchroomde pompen gezien. Lijkt me wel wat voor tegen het schot boven het motorblok.. :D

De coating kan in ieder geval 600 graden hebben. Anders ook geen probleem, elke winter even eraf en een nieuwe laag! :lol:
2008 Lancia Phedra 2.0

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 30, 2010 23:08

De ecu stuurt een relais aan dat vervolgens 12v naar de brandstofpomp stuurt, makkelijker kun je het niet hebben. Het relais is trouwens een van de twee relais die bij elkaar zitten in de 164 motorkabelboom. :wink: De roze draad op de multistekker als ik het me goed herinner. :)

Je kunt de meeste pompen wel gebruiken, zolang ze maar voor een injectiemotor bedoelt zijn.

matramurena
Full Member
Full Member

di sep 07, 2010 20:37

Bedankt voor de tips zover!

Ik heb nu een pomp van een 33. Deze schijnt in de 33 laag gemonteerd te zitten. Is dit in verband met drooglopen? Of kan ik hem desgewenst ook hoog monteren?

Groet,

Martijn
2008 Lancia Phedra 2.0

Terug naar “Projecten”