Prioriteiten even van de remmen naar de koppeling gelegd. Dus mijn tijd gespendeerd aan het bij elkaar sprokkelen van de juiste onderdelen voor de juiste prijs.
Gisteren via Ebay Deutschland een nieuwe hoofdkoppelingscylinder gescoord. Via de garage (Magneti Marelli checkpoint) kost deze al over de €100,- en bij de dealert nog duurde (€150,-)
Op Ebay 3 tientjes betaald voor een fonkelnieuw exemplaar van Magneti Marelli. Gewoon in de onderdelen catalogus het OEM-nummer opzoeken en dan even doorspeuren, blijkt die van o.a. een Alfa 145-146 1.6/1.8 en Fiat Barchetta het zelfde te zijn.
Ook nog even met AutoLusso in de UK gebeld voor de koppeling, omdat de prijs daar toch echt een stuk vriendelijker is dan hier in NL.
Koppelingsset van een GTA kost 180,- GBP maar heb 'm voor 160,- gekregen, wel daarom een de 8 vliegwielmoeren en vliewiel-shim er bij gekocht om vast te zetten (specifiek voor 2.5-vliegwiel) maar dat zijn de kosten niet. Verzenden was 20 pond, dus voor zo'n 240 euro heb ik alles compleet in huis liggen.
Koppelingsset en koppelingscylinder hadden me via het officiele kanaal bijna 700,- gekost, ik kom nu uit op 280,- incl verzenden.