Euh wat is de EGT ook al weer?
Uitlaatgastemperatuur?
Enne hoe kan je de binnenkant vd downpipe glad slijpen?
Heb je die flenzen ergens laten snijden?
Ik wil ook zoiets maken op onze Ducato 16V 150 pk, of is het kant klaar te bestellen?
EGT : exhaust gas temperatureEuh wat is de EGT ook al weer?
Uitlaatgastemperatuur?
Enne hoe kan je de binnenkant vd downpipe glad slijpen?
Heb je die flenzen ergens laten snijden?
Ik wil ook zoiets maken op onze Ducato 16V 150 pk, of is het kant klaar te bestellen?
Is dat bewezen in de praktijk?Dikke downpipe en dikker uitlaattraject doet bij een turbo juist veel.
Gaat om meer dan achter de comma.
Nou en of! Zeker de JDM-versies, want die zijn over het algemeen 'terug-getuned'..Zoals Corky Bell in 'maximum boost' al zegt ;
The best exhaust is the least exhaust.
Bij een turbo geladen motor wil je de uitlaatgassen zo snel mogelijk uit de turbo hebben.vooral de downpipe dus zo groot mogelijk en vrij van obstakels houden. Bij sommige Japanse turbo auto's zoals de supra kan een andere uitlaat vanaf de turbo(s) je zomaar meer als 50 pk winst geven.
Ja, dit is bewezen in de praktijk.Is dat bewezen in de praktijk?Dikke downpipe en dikker uitlaattraject doet bij een turbo juist veel.
Gaat om meer dan achter de comma.
Theoretisch ligt toch vaak anders in de praktijk
Als dat zo is klopt je theorie niet.....Is dat bewezen in de praktijk?Dikke downpipe en dikker uitlaattraject doet bij een turbo juist veel.
Gaat om meer dan achter de comma.
Theoretisch ligt toch vaak anders in de praktijk
Voor de turbo, vlak voor de turbine waar de 4 "uitlaatbuizen" samenkomen. Het heetste punt.Waar meet je de egt, net na de turbo, of ook ervoor?
Het effect van een downpipe op een turbo benzine kun je niet helemaal vergelijken met een VNT gestuurde turbodiesel.Bij een turbo geladen motor wil je de uitlaatgassen zo snel mogelijk uit de turbo hebben.vooral de downpipe dus zo groot mogelijk en vrij van obstakels houden. Bij sommige Japanse turbo auto's zoals de supra kan een andere uitlaat vanaf de turbo(s) je zomaar meer als 50 pk winst geven.
Turbodruk wordt doorgaans met een wastegate geregeld die simpelweg door de drukkant gevoed wordt.Bij een benzine turbo gaat de druk niet omhoog door een grotere downpipe... Turbodruk wordt geregeld aan de hand van laaddruk.