Ha, bello!
Maar het draait rond dus.
Een zgn bijlmerrek.......En dan zo'n jalouzie op de achterruit.
Heb ik ook gehad, dat uitblijven van de verlichting maar dan rechts. Ik had er nog een verschijnsel bij, de radio die het dan wel, dan niet deed.
Uiteindelijk bleek dat de koperen lipjes van de zekeringen niet meer voldoende knelden zodat er te weinig contactvlak was. Losse stekkers is sowieso een probleem en ge-wel-di-ggrrrrXc@#??! iets om uit te zoeken.
Waar heb je de lampen losgemaakt? Als dit alleen bij het unit zelf is en er is een draadbreuk in die kabel ergens, lost het niets op. Stekkers in de "meterkast" losnemen en een voor een aansluiten met het schema in de hand.Heb ik ook gehad, dat uitblijven van de verlichting maar dan rechts. Ik had er nog een verschijnsel bij, de radio die het dan wel, dan niet deed.
Uiteindelijk bleek dat de koperen lipjes van de zekeringen niet meer voldoende knelden zodat er te weinig contactvlak was. Losse stekkers is sowieso een probleem en ge-wel-di-ggrrrrXc@#??! iets om uit te zoeken.
Dat mag je zeggen. Ik ben inmiddels door mijn zekeringetjes heen. Twee issues: knipperlichten links doen het niet bij alarmlichten, op de schakelaar doet niks het. Ik heb het vermoeden dat ik dit of in de schakelaar of relais moet zoeken. Lampjes zijn goed.
Andere issue is dat als ik stadslicht aanzet, zekering 10 eruit vliegt. Ergens zit sluiting maar waar....achterlichten zijn losgekoppeld, kentekenvelrichting ook, maar nog steeds flits. Nu zekeringen op. En het geduld.
@alfadraakje: dank voor de tip
Wat.een.tip!Ik had iets soortgelijks enkele jaren terug..... steeds weer die ene kant verlichting, die weigerde en die zekering, die stuk ging...
Toen wist ik voor een leuk prijsje een origineel instructieboekje te bemachtigen en wat bleek: de kofferbak verlichting zat ook op die zekering. (en die werkt dus gelijktijdig met je stadslicht, hoe logisch toch, die Italianen.....)
Lang verhaal kort: dat draadje zat dus tussen het scharnier gekneld, mantel beschadigd, soms geen probleem, maar meestal maakte die dus sluiting!