klaas
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: EVO - grOOte remmen

vr sep 08, 2006 19:36

Frank, Erwin,
Dit is inderdaad de 'budget' uitvoering waarbij afstandplaten worden gebruikt om de klauw op de juiste afstand van de naaf te zetten in verband met de grotere diameter schijf, de klauwen uit elkaar gaan en er andere tussenstukken in de klauw worden gemonteerd en de klauwen zo om de dikkere schijf heen laat passen EN andere stiften (met een zelfborgend moertje) om de blokken op z'n plek te houden. Allemaal mooi, optisch enzovoorts.

Ik heb dezelfde Pagid Red blokken weer terug laten monteren als ik gebruikte op de nog goede standaard schijven dus ik kon erg goed vergelijken. Ik moet echt zeggen dat de auto aanzienlijk beter vertraagt. Het is lastig in cijfers uit de drukken maar het voelt echt stukken beter. Ik heb niet zo hard geraced dat ik goed heb kunnen testen of er fading eerder of later op zou traden. Mijn broer die mij vergezeldde en ook op de heen- (standaard remmen) en terugreis (nieuwe remmen ingeremde blokken-schijven) een stuk stuurde was ook erg onder de indruk van het toegenomen remvermogen bij vertragen op autobahnsnelheid.

Binnenkort de V6 weer eens van stal halen dan weet ik weer hoe het was.

Maurizio
Guru
Guru

RE: EVO - grOOte remmen

vr sep 08, 2006 21:33

Ik heb ooit eens afgeschat dat je ~19% meer remvermogen krijgt met deze set.
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Beezztie
Full Member
Full Member

Re: RE: EVO - grOOte remmen

vr sep 08, 2006 22:31

Frank, Erwin,
Dit is inderdaad de 'budget' uitvoering waarbij afstandplaten worden gebruikt om de klauw op de juiste afstand van de naaf te zetten in verband met de grotere diameter schijf, de klauwen uit elkaar gaan en er andere tussenstukken in de klauw worden gemonteerd en de klauwen zo om de dikkere schijf heen laat passen EN andere stiften (met een zelfborgend moertje) om de blokken op z'n plek te houden. Allemaal mooi, optisch enzovoorts.

Ik heb dezelfde Pagid Red blokken weer terug laten monteren als ik gebruikte op de nog goede standaard schijven dus ik kon erg goed vergelijken. Ik moet echt zeggen dat de auto aanzienlijk beter vertraagt. Het is lastig in cijfers uit de drukken maar het voelt echt stukken beter. Ik heb niet zo hard geraced dat ik goed heb kunnen testen of er fading eerder of later op zou traden. Mijn broer die mij vergezeldde en ook op de heen- (standaard remmen) en terugreis (nieuwe remmen ingeremde blokken-schijven) een stuk stuurde was ook erg onder de indruk van het toegenomen remvermogen bij vertragen op autobahnsnelheid.

Binnenkort de V6 weer eens van stal halen dan weet ik weer hoe het was.
He he, de ene V6 is de andere niet Klaas! :twisted:
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

klaas
Advanced Member
Advanced Member

een update na meer dan een jaar stilstand

zo feb 24, 2008 10:09

Vorig jaar (meer eind 2006 denk ik) na rondjes op de Nurburgring, Zandvoort en weggebruik tot de slotsom gekomen dat het pingelen ECHT moest worden verholpen. Beek Racing kon me ook net verder helpen en na een poosje op de rollenbank de boel maar terug naar huis gereden met een zwaar lekkende uitlaat en het advies "de basis op orde te krijgen". Drukke werkzaamheden en andere projecten (de V6 America verkocht, project Simca gestart, ingeruilde Nissan verkopen,) slokten mijn aandacht op en het enige wat ik er in de tussentijd aan heb gedaan is het controleren van het op tijd staan van de nokkenassen (dank Ed) vervangen van de luchtmassameter voor ééntje met naar alle waarschijnlijkheid het juiste nummer en specs. Ook het originele interieur eruit gehaald en doorverkocht. Daarna het uitlaatspruitstuk eraf gepeuterd (met hulp - dank Ed). Van vier Recaro\s met beschadigingen heeft Stanley onlangs 2 "nieuwe" stoelen gemaakt. Die staan klaar, samen met een smetteloze Recaro achterbank en dito hoedenplank, om te worden gemonteerd nadat ook het hemeltje eruit is geweest om de zwarte stof vast te plakken. Oh ja, van de stof van één van de rugleuningen gaat Stanley stof gebruiken om de gaten van de speakers in de voordeurpanelen (ook Recaro) onzichtbaar te repareren. Aanstaande maadagavond komt broer Jan met een zelf gefabriceerd stuk elektriek de toerenteller nakijken/ijken. Hij heeft 't bij alle 75's in zijn eigen gezin getest. Dat wordt leuk.

Doe mij alsjeblieft een Peebeetje als je wilt dat ik hier verder ga met het verslaan van mijn Evo wedervaren.

groet, Klaas

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: EVO - project weer opgepakt

zo feb 24, 2008 21:03

Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat we dat graag willen zien. Zeker omdat jij een "full options" transaxle hebt ben ik wel benieuwd hoe het verder afloopt. Ik hoop goed. :lol:

Ik heb de 75 toen bij RS zien staan tijdens die onderstel meeting en het zag er mooi uit! :wink:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 24, 2008 21:06

Zeker doorgaan :wink:

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 24, 2008 21:28

I.d.d. mooi doorgaan hier met dat prachtige EVO project! 8)

GT GTV GTV6

zo feb 24, 2008 21:29

Ik kijk net naar alle foto's van jou prachtige 75.Maar waar is de onderlip van de voorbumper gebleven?

klaas
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 25, 2008 06:43

De onderlip of splitter onder de voorbumper hangt aan de muur in de loods.Ik kan daar geen verkeersdrempel meer mee nemen nu de auto 8 cm is verlaagd. Het plan is 'm eenvoudig (de)montabel te maken.

Dank voor alle reacties trouwens, ook per PB.!! Wordt vervolgd.

klaas
Advanced Member
Advanced Member

di feb 26, 2008 09:11

Gisteravond heeft jan de toerenteller gedemonteerd en aan zijn toerentellerijker gehangen. De schrik was groot te bemerken dat ie nauwelijks uitsloeg. Aan de potmeter gedraaid et voilá. Op 1500 toeren. Nu gaan we ervan uit dat de toerenteller liniair in toeren stijgt. Dan doet ie 't straks ook goed als we ermee kunnen rijden. 2 sfeerplaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

klaas
Advanced Member
Advanced Member

RE: EVO - deurgaten met stof van de stoelen

ma mar 10, 2008 22:48

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de toerenteller niet lineair is dus.................... alleen bij 1500 toeren juist weergeeft. Volgende poging is onderweg.

Ondertussen is er een recarostoel met gaatjes opgeofferd om stof te leveren voor de deurpanelen. hieronder de vooraf fotoos: (voor de off-topic puzzelaars: wat voor motor staat er naast de stoelen?)

Afbeelding

Afbeelding

klaas
Advanced Member
Advanced Member

RE: EVO - uitlaatspruitstuk terug monteren

za mar 22, 2008 16:22

Terwijl elders aan de deurpanelen wordt gewerkt wordt de komende tijd de meeste hobbytijd aan de Evo besteed. Ed is zo goed te helpen met de montage van het uitlaatspruitstuk. Mijn rol bestaat uit het zetten van koffie, het reinigen van de motor en het vlakschuren van het uitlaatpruitstuk. Jeroen heeft hierbij ook nog geholpen. Ondertussen meteen alle slangen waar we bij kunnen vervangen met vervangend materiaal van Biesheuvel ( OK, OK danworden ze blauw ipv zwart maar deze auto is toch niet meer origineel...). Te beginnen met het korte slangetje aan de peilstokhouder.

Ondertussen de staalkabel van de elektrische raambediening aan de voorkant gesmeerd en de, roestvrije, binnenkant van de portieren getectyleerd. Alles onder het motto baat 't niet dan schaadt 't niet. Hierbij wat fotoos van de renigings- en schuuractiviteiten.

Afbeelding
Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mar 22, 2008 16:35

Wat worden die nordjes toch altijd vet he, in al die jaren........Maar straks met/ na opbouwen is het lekkerder sleutelen. :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

klaas
Advanced Member
Advanced Member

za mar 22, 2008 17:02

Beetje motorreiniger, beetje remmenreiniger et voilá

klaas
Advanced Member
Advanced Member

do mar 27, 2008 16:47

Het zat even tegen gisteren. Ik heb het hemeltje losgemaakt tot op de plafond console aan de voorzijde waar nog ergens een verborgen bevestiging zit die ik niet kon vinden. Bij het vervangen van de benzinedrukregelaar kwam ik niet verder dan het nog maar een keer in de WD40 spuiten van de koppeling en bevestigingsmoer. Hopelijk wil ie nu wel los. Anders moet ik verder ruimte gaan maken om er tangen op te kunnen zetten.......

Natuurlijk pasten de ruitewissers die ik had gekocht voor een andere auto ook niet, ik had de verkeerde mee gekregen.

wordt vervolgd na meer succes!

Terug naar “Projecten”