Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tuning 75 V6 America

ma okt 09, 2006 08:40

Ik hoop dat ik die specs binnenkort tegemoet kan zien.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Tuning 75 V6 America

ma okt 09, 2006 11:09

Een vereiste stap naar meer vermogen en je kan de motor goed afstellen maar was het niet beter geweest om cil.koppen te flowen en montage van hetere nokkenassen en dan pas progammeren?

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tuning 75 V6 America

ma okt 09, 2006 11:24

Nee, zonder de computer kon ik niet het maximum toerental veranderen en dus ook niet andere (wildere) nokkenassen.
Of de toerenbegrenzer er helemaal uithalen...

Stap 2 gaat (ooit) worden andere nokkenassen.

Ik heb de stap vooral genomen omdat mijn America erg lui/traag was. Zeer slechte gas respons.
Waarom en hoe dit kwam eigenlijk geen idee. Ook hield hij heel lichtjes in af en toe, bij een constante snelheid.
Nu kun je hem inderdaad perfect afstellen. Ik zou nu zelf mbv een laptop ontstekking en andere zaken (tijdens het rijden) kunnen instellen. (Moet je wel met z'n tweeen zijn)

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 09:56

Inmiddels de specs gekregen...

210 pk @ 6.000
290 nm @ 4.500

Maar belangrijker:
270 nm @ 2.500
280 nm @ 3.000
280 nm @ 5.000

Kortom een bijna vlakke lijn van af 2.500 tot over de 5.000.

Ook bij 6.000 nog 250 nm.

Zal vanavond ff zien of ik een plaatje kan tonen...

Met andere nokkenassen is relatief eenvoudig 250 pk te halen. Zijn geen c & b nokkenassen maar iets anders (en volgens mij ook veel goedkoper).

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 10:02

ik had met mijn rz, met c&b nokkenassen,squadra chip,katalysator weg,speciale uitlaat,225pk.
maar het voelde veel minder aan.
250pk ,relatief eenvoudig??

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 10:16

Na dat je deze computer geinstalleerd hebt wel!
Nieuwe nokkenassen erin. Auto op de testbank een dagje en hup.

Grootste probleem was/is dat ik de eerste ben met deze setting. Nu er eenmaal een 'standaard' programma is kun je vanuit dat programma verder werken.
Dus daarom zijn andere nokkenassen + afstellen nu eenvoudiger.

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 12:03

Hoe komen jullie toch allemaal aan die pk's ?????Heeft elke auto van jullie dan op de testbank gestaan en hebben jullie daar allemaal uitdraaien van zwart op wit , ik heb mijn auto namelijk wel op de bank gehad en daar kwamen duidelijk andere cijfers uit
Ik geloof namelijk niets van 225 pk met een ander uitlaatje, andere chip , c&b nokassen en kat weg .
(niets persoonlijks overigens hoor dus zie dit niet als een negatieve aanval maar ik ben gewoon benieuwd of dit zwart op wit uitgedraaid is)

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8903
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 12:14

Voor 250 pk zul je dan denk ik idd wel 6500 rpm moeten draaien.

@Petje± hoeveel rpm doet jouw V6 maximaal?

Weet dat het verschil in vermogen van bv de Audi S4/RS4 (344 om 420 pk) vooral in het toegenomen toerental zit (7500 om 8500) wat de motor kan draaien en niet zozeer in iets anders.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Beezztie
Full Member
Full Member
Berichten: 437
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 20:03
Locatie: Barendrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 12:46

Inmiddels de specs gekregen...

210 pk @ 6.000
290 nm @ 4.500

Maar belangrijker:
270 nm @ 2.500
280 nm @ 3.000
280 nm @ 5.000

Kortom een bijna vlakke lijn van af 2.500 tot over de 5.000.

Ook bij 6.000 nog 250 nm.

Zal vanavond ff zien of ik een plaatje kan tonen...

Met andere nokkenassen is relatief eenvoudig 250 pk te halen. Zijn geen c & b nokkenassen maar iets anders (en volgens mij ook veel goedkoper).
Mooie getallen! Vraag is natuurlijk wel hoe verantwoord deze stijging is. Hoe vaak is het al niet voorgekomen dat malafide tuners met fantastische cifers kwamen en die ook idd konden waarmaken maar waarbij na korte tijd de motor / transmissie etc in de soep liepen? Ik geloof zonder meer het verhaal dat een fabrikant altijd een bepaalde marge inbouwt waar het vermogen en koppel betreft. Dat een tuner aan die reserve sleutelt lijkt me ook geen probleem maar je moet er niet overheen gaan. Misschien dat de V6 van Alfa destijds veel meer aankon dan men er uithaalde (blok was begin jaren tachtig nog maar net uit, motormanagement stond nog relatief in de kinderschoenen) en zijn dergelijke vermogens geen probleem??
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 12:46

@petje:ik heb een rz en die heeft af fabriek 210pk!!
dus met al die spullen heb ik nog maar 225pk,squadra chip op de vermogensbank proberen te verbeteren door stephan bij beek tuning.
door de 12v koppen kan gewoon niet genoeg lucht zonder enorm modificaties.
een ander injectiesysteem helpt voor een motronic 1 pk ,doordat de luchtmassameter komt te vervallen.
de chip wordt net zo geprogrammeerd als een ander injectiesysteem dus veranderen is écht niet nodig!

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 13:11

Mijn auto heeft de afgelopen dagen diverse malen op de testbank gestaan bij Beek Auto Racing in Den Haag (is een complete tank benzine voor gebruikt).

De uitdraai heb ik hier voor mijn neus in de vorm van een excell sheet met de gegevens. Helaas kan ik die vanavond pas uploaden naar een site zodat een ieder ze kan bekijken.
(Petje 75?) Mocht je niet kunnen wachten stuur me ff een pb met je mail adres en ik mail ze naar je. (Of iemand anders wil ik ook wel mailen)

Een America staat standaard op 5.800 max rpm en een QV op 6.600. Aangezien een America en QV bijna identiek zijn kan 6.000 toeren geen probleem zijn.
(Op de bank is diverse malen doorgegaan tot 7.000)

Inderdaad Yuri zou je met andere nokkenassen een hoger eindtoerental halen. Maar tot 6.600 toeren hoef je nog weinig aantepassen Ik denk als je 7.000 en meer gaat maken, dan wel.

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 13:57

Kijk aikon dat bedoel ik nu, jouw auto heeft op de bank gestaan met een prog. inj. systeem dus zwart op wit
anderen gaan er al van uit dat een auto standaard 210 PK heeft deze auto heeft dus niet op de bank gestaan het is reeds lang bekend dat alfa zeeer positief omspringt met z'n fabrieks pk opgaves
mijn qv kan ik dan zo uitrekenen: standaard 191 pk speciaal luchtinlaat + 4 pk
CSC uitlaat + spruitstukken + 7 pk CB nokassen 304!!!! + 10 PK SZ zuigers en Bussen + 7 PK
kop geflowed + 7 pk speciale chip aanpassing na max RPM 6600 + 5 pk totaal 231 PK
Helaas blijven er op de bank maar 170 krukas pk's van over dus ergens gaat er iets mis in die berekening en niet dat de auto niet goed loopt heb in het verkeer nog geen gta gevonden die de tussenaccl. wint en ook op de Ring is er gelijkwaardig niets wat me los rijd, E30 m3 e.d.
Ik zelf ben nu ook bezig met een prog. systeem en hoop hier een 10 to 20% mee te winnen maar al die grote getallen van 250 pk e.d. zie ik mij er met een redelijke standaard motor er niet uit krijgen.

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 14:02

bij mijn c&b nokkenassen beloofde de fabriek 17pk!!
de chip van squadra beloofd 22pk
uitlaat ?
kat weg?
alles samen 225pk bij beek in den haag leek mij toch ook meer dan het aanvoelde.
ze meten de wiel pk's daar moet je een 18% bijtellen om de krukas pk te krijgen....
ik heb met een 147 gta gereden en ik kan vertellen dat die véééél sneller zijn
trouwens een verhoging in toerental geeft niets meer vermogen,mijn rz gaat absoluut niet hoger dan 6500 en voelt daar al slap aan

Gebruikersavatar
rz
Full Member
Full Member
Berichten: 366
Lid geworden op: zo aug 20, 2006 22:03
Locatie: 's gravenwezel belgie

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 14:09

petje,ik denk dat jouw motor niet zo goed presteert of dat de vermogenstestbank bij jou zeer goed werkt ipv de meeste anderen!

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: Tuning 75 V6 America

wo okt 11, 2006 14:15

RZ even voor de goede orde, wat weegt jouw RZ nu precies rijklaar, ik zit met mijn 75 3.0 nu op 1100kg dus dat is voor de tussen accl. cijfers ook wel van belang vandaar ook het kloppen van een gta
(wel meer pk maar ook wel 1500 kg)
Jouw auto heeft dus ook op de bank gestaan, dan zal ik wel een hele negatieve vemogenstestbank hebben gehad of jij misschien een hele positieve of mijn motor loopt echt slecht en komt het door het gewichtstunen dat ie snel is maar hoe het verhaal nu precies zit zal altijd een punt van discussie blijven evenals het wel of niet gaan gebruiken van een prog. inj. systeem
dus mensen laat maar een horen hoe jullie er over denken....

Terug naar “Projecten”