De "pijn en moeite" heeft vooral te maken met het feit dat klussen op de stoep voor je huis midden in de stad niet echt ideaal is... Voorts is het eigenlijk zo dat de "1500 euro" wagen mij getriggerd heeft om eens werk te maken van een openstaande wens. De posts alhier zijn zeer waardevol om uit te vogelen wat ik precies wil... Ik begrijp heel goed dat ik voor 1500 euro de Ardennen waarschijnlijk niet haal, laat staan dat ik daar dan ook nog eens lekker ouderwets rond kan blaffen.
Sterker nog, qua keuze ben ik er nog niet eens over uit welke motor het moet zijn. Veelvuldig verneem ik dat de 1750 soepeler is dan de 2000... Maar ja, 0,25 liter is wel weer wat extra power... (Dit nog los van geruchten over een 3 liter motor uit Zuid Afrika) De voorkant van de 2000 vind ik persoonlijk mooier dan die van de 1750. Met de achterkant is het andersom. Aandrijving, wat te doen..?
Wat ik eigenlijk zou willen is een aardige en rijdende 1750/2000 kopen voor een redelijke prijs, en deze langzaam maar zeker aanpassen aan m'n wensen. En wel op basis van mijn ervaring met de bewuste auto.
Als ik het geld even had liggen, kocht ik deze wel: Klikkerdeklik Denk wel dat ik dan ruzie met m'n vriendin krijg, want ze is erg gecharmeerd van de Bertone, maar voor dat geld heeft ze toch liever een Brera of nieuwe Spider, met de 3.2 motor natuurlijk...