hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 645
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

Re: RE: Throttle bodies voor de TS

ma dec 04, 2006 10:12

Berekend om de optimale flow te bereiken, er zit in de kelken ook een radius verwerkt om het resultaat nog verder te verbeteren
Er is echter ook een kortere versie beschikbaar om dit bv in een supertje of bertone te doen passen
maar zoals je ziet op de foto's is montageplaat in een hoek ong 15 graden gefreesd om het probleem met het binnenscherm uit de weg te gaan.
Optimale flow is toch niet afhankelijk van de lengte van het inlaatkanaal? Voor optimale flow is de vorm belangrijk. De lengte is belangrijk voor puls druk vulling - je wilt een drukgolf net voor de klep bij bepaalde toerentallen - meestal daar waar je een dip in je vermogenskromme meet. Meestal trial and error en afhankelijk van de andere afstellingen (nokkensas) van de motor.

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Throttle bodies voor de TS

ma dec 04, 2006 10:22

Lekker, kan niet wachten om dit eens live te horen! 8)

Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

RE: Throttle bodies voor de TS

ma dec 04, 2006 10:51

=P~ =P~ =P~
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: Throttle bodies voor de TS

ma dec 04, 2006 11:20

Optimale flow is toch niet afhankelijk van de lengte van het inlaatkanaal? Voor optimale flow is de vorm belangrijk. De lengte is belangrijk voor puls druk vulling - je wilt een drukgolf net voor de klep bij bepaalde toerentallen - meestal daar waar je een dip in je vermogenskromme meet. Meestal trial and error en afhankelijk van de andere afstellingen (nokkensas) van de motor. .
zoals ik al zei die vorm is inderdaad belangrijk en dat is is dus de gebruikte radius in de kelken en de lengte is daar wel degelijk op van invloed, berekend door een tuningsspecialist van Kronenburg motormangementsystemen, ik neem aan dat die weet waarover die praat 8)
Trottle bodies zijn ontwikkeld voor vollast optimalisatie, de puls druk vulling optimalisatie waarover jij spreekt is meer voor deellast verbetering

Gebruikersavatar
Maxtor
Guru
Guru
Berichten: 1705
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:50

Re: RE: Throttle bodies voor de TS

ma dec 04, 2006 12:49

Pornoooo!!! 8)
Grtz, fRank
Dat wou ik zeggen verdomme :wink:
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Gebruikersavatar
Akieromeo
Member
Member
Berichten: 206
Lid geworden op: vr mei 12, 2006 12:26
Locatie: Waalwijk

RE: Throttle bodies voor de TS

ma dec 04, 2006 18:32

Sow dat zit er zeer fraai/geil uit NONDEJU

Mooi stukkie CNC frezen indd =P~ :wink:

Gebruikersavatar
Speeder
Guru
Guru
Berichten: 1726
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 21:19
Locatie: Utrecht

Re: RE: Throttle bodies voor de TS

ma dec 04, 2006 18:37

Optimale flow is toch niet afhankelijk van de lengte van het inlaatkanaal? Voor optimale flow is de vorm belangrijk. De lengte is belangrijk voor puls druk vulling - je wilt een drukgolf net voor de klep bij bepaalde toerentallen - meestal daar waar je een dip in je vermogenskromme meet. Meestal trial and error en afhankelijk van de andere afstellingen (nokkensas) van de motor. .
zoals ik al zei die vorm is inderdaad belangrijk en dat is is dus de gebruikte radius in de kelken en de lengte is daar wel degelijk op van invloed, berekend door een tuningsspecialist van Kronenburg motormangementsystemen, ik neem aan dat die weet waarover die praat 8)
Trottle bodies zijn ontwikkeld voor vollast optimalisatie, de puls druk vulling optimalisatie waarover jij spreekt is meer voor deellast verbetering
Kronenburg..geinig. Ik ken toevallig iemand die zijn 2liter blok heeft laten tunen (voor de cross). Hij was er dik tevreden over...
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

Andretti Molletti

RE: Throttle bodies voor de TS

ma dec 04, 2006 19:58

Onwijs!!!

8)


Guillotine gasschuiven????

Gaan we eerdaags een 240pk bij 8500rpm TS blokkie horen dan?

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: Throttle bodies voor de TS

ma dec 04, 2006 20:32

misschien??? alhoewel 240 ietwat overdreven is denk ik :wink:

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Throttle bodies voor de TS

ma dec 04, 2006 20:54

.
.
.
.
.
.
.








Ja je wordt hier idd stil van.. :o :o :o :o

Als je al weet hoe een simpel Golfje gaat klinken met 4 motorfiets carburateurs geeft dit natuurlijk wel helemaal een toppie geluid. Lijkt me verrekte lastig om de lengte van het inlaattraject te bepalen voor precies die prestaties die je wenst. Valt daar nog iets mee te "vlooien""??

S U P E R !!!!
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Speeder
Guru
Guru
Berichten: 1726
Lid geworden op: wo sep 07, 2005 21:19
Locatie: Utrecht

Re: RE: Throttle bodies voor de TS

ma dec 04, 2006 21:15

Ja je wordt hier idd stil van.. :o :o :o :o

Als je al weet hoe een simpel Golfje gaat klinken met 4 motorfiets carburateurs geeft dit natuurlijk wel helemaal een toppie geluid. Lijkt me verrekte lastig om de lengte van het inlaattraject te bepalen voor precies die prestaties die je wenst. Valt daar nog iets mee te "vlooien""??

S U P E R !!!!
Daar zit hem vaak het probleem. Ik dacht zelf: Als de inlaat nou overal gelijk van diameter is, zou je de inlaat vol kunnen laten lopen en dan mbv de diameter de lengte bepalen. Is de inlaat bij benadering overal gelijk ?
Gehad:

'93 Alfa Romeo 33 1.4IE Boxer

Terug naar “Projecten”