Gebruikersavatar
Beezztie
Full Member
Full Member
Berichten: 437
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 20:03
Locatie: Barendrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Verlagen 75 door verstellen torsies

wo dec 13, 2006 08:39

Ik ga dit binnenkort ook maar eens uitproberen. Met één klein verschil, ik ga de torsiestangen de andere kant op draaien. Klinkt voor sommigen misschien idioot in de oren maar ik ga m'n 75 dus verhogen. De spatbordrand hangt nu aan de voorzijde een paar cm lager als de bovenkant van de band. Leuk voor op het circuit misschien, zo laag maar, op de openbare weg heb je er niets aan, elke drempel is voor mij en ik heb het idee dat de wegligging een stuk beter kan. Zo aan de wielstand te zien is er gewoon lukraak verlaagd, zonder verder na te denken over het veranderen van camber en sporing.
Oeff, dat is ook wel heel erg laag! Toen ik oorspronkelijk de "één tandjes methode" heb gebruikt en de wagen goed vier cm zakte voor kwam het spatbord nog niet over de band. En dat vond ik dus al veel te laag! De 75 stuurde toen ook heel erg raar, was net alsof er een stuurstang los zat ofzo, zwabberde alle kanten op en vooral in middenstand erg onrustig.
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Verlagen 75 door verstellen torsies

wo dec 13, 2006 09:52

Ik ga dit binnenkort ook maar eens uitproberen. Met één klein verschil, ik ga de torsiestangen de andere kant op draaien. Klinkt voor sommigen misschien idioot in de oren maar ik ga m'n 75 dus verhogen. De spatbordrand hangt nu aan de voorzijde een paar cm lager als de bovenkant van de band. Leuk voor op het circuit misschien, zo laag maar, op de openbare weg heb je er niets aan, elke drempel is voor mij en ik heb het idee dat de wegligging een stuk beter kan. Zo aan de wielstand te zien is er gewoon lukraak verlaagd, zonder verder na te denken over het veranderen van camber en sporing.
Oeff, dat is ook wel heel erg laag! Toen ik oorspronkelijk de "één tandjes methode" heb gebruikt en de wagen goed vier cm zakte voor kwam het spatbord nog niet over de band. En dat vond ik dus al veel te laag! De 75 stuurde toen ook heel erg raar, was net alsof er een stuurstang los zat ofzo, zwabberde alle kanten op en vooral in middenstand erg onrustig.
Betekend dat dan dat jouw auto nog s ca. 2 á 3 cm is gezakt ruime tijd na verlagen :?

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: Verlagen 75 door verstellen torsies

wo dec 13, 2006 12:05

Betekend dat dan dat jouw auto nog s ca. 2 á 3 cm is gezakt ruime tijd na verlagen :?
Dat zou ik niet weten, ik heb de auto zo gekocht.

Volgens mij gewoon een tandje te veel verlaagd. Dan ook nog Koni geel dus spijkerhard....

Gebruikersavatar
Beezztie
Full Member
Full Member
Berichten: 437
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 20:03
Locatie: Barendrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Verlagen 75 door verstellen torsies

wo dec 13, 2006 14:21

Ik ga dit binnenkort ook maar eens uitproberen. Met één klein verschil, ik ga de torsiestangen de andere kant op draaien. Klinkt voor sommigen misschien idioot in de oren maar ik ga m'n 75 dus verhogen. De spatbordrand hangt nu aan de voorzijde een paar cm lager als de bovenkant van de band. Leuk voor op het circuit misschien, zo laag maar, op de openbare weg heb je er niets aan, elke drempel is voor mij en ik heb het idee dat de wegligging een stuk beter kan. Zo aan de wielstand te zien is er gewoon lukraak verlaagd, zonder verder na te denken over het veranderen van camber en sporing.
Oeff, dat is ook wel heel erg laag! Toen ik oorspronkelijk de "één tandjes methode" heb gebruikt en de wagen goed vier cm zakte voor kwam het spatbord nog niet over de band. En dat vond ik dus al veel te laag! De 75 stuurde toen ook heel erg raar, was net alsof er een stuurstang los zat ofzo, zwabberde alle kanten op en vooral in middenstand erg onrustig.
Betekend dat dan dat jouw auto nog s ca. 2 á 3 cm is gezakt ruime tijd na verlagen :?
Bedoel je mijn 75, die van Beezztie dus, of die van Egbertone?
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

Re: RE: Verlagen 75 door verstellen torsies

wo dec 13, 2006 16:54

Oeff, dat is ook wel heel erg laag! Toen ik oorspronkelijk de "één tandjes methode" heb gebruikt en de wagen goed vier cm zakte voor kwam het spatbord nog niet over de band. En dat vond ik dus al veel te laag! De 75 stuurde toen ook heel erg raar, was net alsof er een stuurstang los zat ofzo, zwabberde alle kanten op en vooral in middenstand erg onrustig.
Betekend dat dan dat jouw auto nog s ca. 2 á 3 cm is gezakt ruime tijd na verlagen :?
Bedoel je mijn 75, die van Beezztie dus, of die van Egbertone?
Die van Egbertone :P

Gebruikersavatar
Beezztie
Full Member
Full Member
Berichten: 437
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 20:03
Locatie: Barendrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Verlagen 75 door verstellen torsies

wo dec 13, 2006 18:52

Betekend dat dan dat jouw auto nog s ca. 2 á 3 cm is gezakt ruime tijd na verlagen :?
Bedoel je mijn 75, die van Beezztie dus, of die van Egbertone?
Die van Egbertone :P
Zeg dat dan! :mrgreen:
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Terug naar “Projecten”