Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Forum-project! Bouw een sprint in een weekend?!

za mar 31, 2007 11:34

Helaas kan ik niet komen helpen. (ik heb een goed alibi) :(
Een ieder die mij kent, weet dat ik anders zonder meer zou helpen. :wink:

Succes!
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Anke

zo apr 01, 2007 21:16

Nou......en....? Hoever zijn jullie gekomen met de Sprint??

stof
Guru
Guru

zo apr 01, 2007 21:42

Goed!

Was een supergezellig weekend waarin we nog super opgeschoten zijn ook :)

Gisteren met dank aan Andretti (geen oude man), Ciclista ("ik weet veel van mini's), en Marco (voorzitter zeeuwse alfaclub, en mede-schuldige) en vandaag nog een heel end verder met dank aan Graffiaturo ("als ik die ruit maar niet uit m'n poten laat vallen")...

De Sprint staat nu rondom op poten, compleet met stuurinrichting, voorwielophaning, achteras benzinetank. Remmen rondom, alleen nog niet aangesloten (zie "Gehoord en gelezen" -> hoofdremcilinder alfasud sprint 1.5 gezocht) en dus ook nog zonder remleidingen. Rollen kan hij echter wel :)

Verder heeft het blok zijn "op het strand" (quote Ciclista) gereviseerde cilinderkoppen gekregen, ligt er nieuwe distributie met spanrollen klaar, een nieuwe waterpomp etc... alleen strandde dat op een kapotte krukaskeerring die zaterdagmiddag om een uur of 2 nergens in de nabije omtrek te krijgen was... ligt dus klaar om afgebouwd te worden! Wel jammer, anders had eigenlijk volgend weekend de motor er wel ingekund...

En dan hebben we ons nog uitgesloofd op de achterramen (zij- en achterruit) - die zit er dus weer in, en ook de zijraampjes met de beruchte draaimechanismes. Maar het zit erin en het werkt weer!

Vandaag met onvolprezen hulp van Graffiaturo de kabelboom, het dashboard (grotendeels) en de voorruit geplaatst... en nu lijkt het dus best wel weer op een auto! Nu "snel" banden om de velgen laten leggen zodat het weer wielen worden (zo was het toch, Mark?) en dan kan ze rollen!

Nu is het dus een kwestie van die elektronica aan de gang prullen, de remmen aansluiten, het blok erin mikken, interieurtje afbouwen en gààn! :driving:

... of zie ik nou nog wat dingetjes over 't hoofd? :mrgreen: :-k

foto's zometeen, ik zit ze up te loaden
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Rees-Cees

zo apr 01, 2007 21:44

Psssssssssst, ik kom je helpen met de draadjes en de slangetjes. vriend!

Anke

zo apr 01, 2007 21:49

Ben heel benieuwd naar de foto's, het klinkt echt helemaal geweldig wat jullie in een weekend voor elkaar hebben gekregen =D>

stof
Guru
Guru

zo apr 01, 2007 21:58

foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry, sommige foto's zijn wat wazig... de batterijen van de camera stopten ermee dus zijn de laatste paar van m'n telefoon :(

't was een superweekend! Iedereen die geweest is, onwijs bedankt!!!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo apr 01, 2007 23:55

Wow, dat gaat rap! :thumbs:

Maar hoe zit dat met die remmen, handrem op de achterste klauwen? :roll:

Nog zo'n weekeinde en hij rijdt! :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

figlio del commesso
Advanced Member
Advanced Member

ma apr 02, 2007 10:15

Goeie actie :thumbs:

Adios, JR

jaben
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma apr 02, 2007 12:35

Zier er goed uit mathijs,

Deze kleur is veel beter dan dat bordeaux rode lakje. Ik ben wel blij dat ik niet meer bij je in de stalling staat. Je hebt flink veel spullen verzameld en flink uitgedijd naar rechts! :wink:

Ik owu dat ik de tijd had om je een keer komen te helpen, maar je kent het....................waar haal je die vandaan.

Succes verder.

Groet Joris
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 02, 2007 15:09

Damn, als ik dat zie, dan gaat het echt jeuken, vrijdag avond land ik in Dusseldorf, als je me op komt halen van t vliegveld, ben ik zaterdag je man :P (sorry, k denk niet dat mn vriendin dat zo leuk zou vinden).

FF serieus, heb je nog hulp nodig? Maandag en dinsdag heb ik misschien wel tijd over (volgende week dus, de 8e en 9e).
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma apr 02, 2007 15:55

pfff, als jullie toch allemaal zo veel tijd hebben, hier staat ook nog een soort gelijk iets :
ook rood, en boxer aangedreven :lol:

Marcozld
Newbie
Newbie
Contacteer: ICQ Website

ma apr 02, 2007 17:28

Ging goed hé stof! :) Jammer dat alleen die wielen (da's dus velg met band 8) ) niet wilden passen. Gelukkig past dat andere setje velgen wel alleen nu nog ff wat rubber er om heen regelen. Is het gelukt om aan de andere kant die chromen randjes rond de zij-ruit goed te krijgen?

Bedankt voor 't eten en de gezelligheid!
Grz uit Goes

Pan

ciclista
Guru
Guru

ma apr 02, 2007 19:53

Wanneer is het volgende weekend? Halen we die zijruiten er gewoon weer ff uit om dat ene vergeten rubbertje te monteren. Motor kan er bij een sud toch van onderen in, of moeten dan alle wielophangingen er weer onderuit?
@vetkaai, als je eerst een dagje investeert door zelf te komen helpen, kom je vanzelf ook in beeld als je hulp nodig hebt...
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Andretti Molletti

Re: RE: Forum-project! Bouw een sprint in een weekend?!

ma apr 02, 2007 20:09

@vetkaai, als je eerst een dagje investeert door zelf te komen helpen, kom je vanzelf ook in beeld als je hulp nodig hebt...
:mrgreen:

Als je keerring binnen is geef maar een gil... momenteel lig ik ziek op bed met een enorm irritante voorhoofdsholte ontsteking, maar daarna kom ik nog wel een keertje helpen hoor!

(als i tenminste nog niet klaar is dan ;) )

stof
Guru
Guru

ma apr 02, 2007 20:33

De keerring is binnen Dre :) met spoed via DHL op laten halen bij Usato ;) weet je wat dat kost als je 't zou moeten betalen!

dusss... we kunnen zodra we willen. Beterschap!

@ Alessandro... ja... ik smokkel... ik bouw de handrem op de achterwielen. [advertorial]Mede mogelijk gemaakt door Rees Cees [/advertorial]

Terug naar “Projecten”