Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: gaskabelbediening race carbs *** en in de auto***

wo jul 25, 2007 13:06

8)
Low budgetoplossing mbt de zuiger vind ik wel een mooie, is wel iets waar je een zeer vaste hand voor moet hebben :lol:

Wat vragen die meteen komen bovenborrelen:
- Wat voor een compressie verhouding zit je nu op?
Compressie verhouding... (nog) geen idee, moet ik nog meten...


- Grotere klepbekers (in diameter neem ik aan) wat is daar het nut van?

Diameter is idd vergroot. Dit kan mi 2 redenen hebben nl.
- Langer open blijven van de klep met gelijkblijvende lift
- Noodzaak ivm erg hoge nok om niet tegen de rand van de klepbeker aan te draaien / het rustiger openen van de klep
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: gaskabelbediening race carbs *** en in de auto***

wo jul 25, 2007 13:08

Fraai werk Bas, :thumbs:

Leuk opgelost zo met die zuigers.

Maar is ombouw zo moeilijk dan?? Ik heb een set carbs"andersom" omgebouwd. dus de kabelschijf eraf en kogelbediening erop. Als je het kabelschijfje van een 75 of een Alfetta GTV hebt ben je in 1 klap klaar. Een M 6 moertje erop en eraf draaien zal wel lukken toch?? :wink:
@ @@ Moeilijk is t niet echt... Gewoon een leuke klus :wink:

Origineel kabelbediening heeft 2 nadelen... Kabel onderlangs, past niet met dit inlaatspruitstuk.... :oops:

Vandaar mijn oplossing
Shut up and ride!

Andretti Molletti

RE: gaskabelbediening race carbs *** en in de auto***

wo jul 25, 2007 13:25

Grotere klepbekers??
wat ik kan zien niet..
Een grotere klepbeker gebruik je alleen als de nok zo hoog is en agressief opent terwijl hij met de zijkant de rand van de beker dreigt te raken...
Staat verder los van de openingstijden liftveranderingen etc etc..
Of we hebben het niet over de klepbekers ;)

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: gaskabelbediening race carbs *** en in de auto***

wo jul 25, 2007 13:29

Dré,

Klepbekers zijn zeer zeker wel vergroot in diameter... Zitten nu (gemodificeerde) bekers in van een of ander vaag frans automerk...

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4OIL8OT7.jpg

open deze link maar ff en zoom in...
Shut up and ride!

Andretti Molletti

RE: gaskabelbediening race carbs *** en in de auto***

wo jul 25, 2007 13:57

Ik kan helaas je foto niet openen, maar als er idd grotere klepbekers inzitten dan is dat alleen om wat je zelf al schreef:
Noodzaak ivm erg hoge nok om niet tegen de rand van de klepbeker aan te draaien

Aardig klusje, de boringen vergroten en die bekers pasmaken.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: gaskabelbediening race carbs *** en in de auto***

wo jul 25, 2007 14:06

@ Dré,

Zoals al geschreven... De boringen zaten al in de kop toen ik m gekocht heb.... De aanpassing aan de klepbekers heeft t motorrevisie bedrijf voor mij gedaan als goedmakertje voor het rommelig verlopen van t afpersen en vlakken van de kop.... (4x voor JL langsgeweest)
Shut up and ride!

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: gaskabelbediening race carbs *** en in de auto***

wo jul 25, 2007 22:12

Vraagje van een leek: De dremel in je zuigers zetten, kan dat straffeloos?
Krijg je nu geen onbalans of andere narigheid?
Bijvoorbeeld dat de zuigers onder een hoek door je cylinders worden getrokken -> veel slijtage en ovale cylinders als gevolg?
Of is dit effect te verwaarlozen?

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: gaskabelbediening race carbs *** en in de auto***

wo jul 25, 2007 22:20

Pieter,

geen idee!!!

T blok heeft al ruim 250k achter de kiezen... zien wel hoe lang t goed gaat :lol:
Het hapje wat uit de zuiger is gehaald aan de inlaatzijde is standaard groter als t hapje aan uitlaatzijde. Nu zijn ze ong. van gelijke grootte. Dus beter in balans zou je zeggen...

Ik heb deze truc vaker toegepast gezien. Om niet de indruk te wekken dat ik t allemaal zelf verzonnen heb 8)
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: gaskabelbediening race carbs *** en in de auto***

do jul 26, 2007 09:18

Maar ik neem aan dat ze dat dan op de freesbank deden ipv van met een Dremel in je blok.......

In het laatste boek van JK hebben ze een frees door de klepgeleider laten centreren en dan met het onderblok gemonteerd, de zuigers bewerkt (en voor de bijdehandjes, een alternatieve kop met ruimte voor de frees dus ook gemonteerd).
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6973
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: gaskabelbediening race carbs *** en in de auto***

do jul 26, 2007 12:23

heb wel ens een klep gezien waar ze een of ander stukje hard metaal opgelast hadden en dat dan vervolgens in de kop staken, kop monteerden en dan met de boormachine flink draaien... 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 530
Lid geworden op: di dec 28, 2004 19:07
Locatie: prov.groningen

RE: gaskabelbediening race carbs *** en in de auto***

vr jul 27, 2007 19:56

lekker voor de geleiders :?
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6973
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: gaskabelbediening race carbs *** en in de auto***

za jul 28, 2007 00:27

Deden ze met een oude kop.... :wink: anders zou het niet echt slim zijn...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: race carbs *** Ontsteking / verdeler gereed***

do aug 02, 2007 08:17

Zo...

Het struikelblok van de enkelvoudige verdeler voor een TS is ook weggepoetst... :lol:
Een originele verdeler danig verbouwd zodat er een acht voudige verdelerkap met dubbele bobine aansluiting op gemonteerd kan worden. De overdracht van de spanning geschiedt middels een dubbele rotor.
Bobine/ verdelersturing gemaakt zodat er ook daadwerkelijk 2 afzonderlijke vonken afgevuurd worden.

Afbeelding

Afbeelding

Nu alleen nog een fatsoenlijk plekkie zoeken om de thermostaat weg te hangen... :?
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: race carbs *** Ontsteking / verdeler gereed***

do aug 02, 2007 08:51

=D> =D> =D> Keurig! Wat doet de verdelersturing precies?
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1839
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: race carbs *** Ontsteking / verdeler gereed***

do aug 02, 2007 09:02

=D> =D> =D> Keurig! Wat doet de verdelersturing precies?
Dirk,

In principe is het gewoon een dubbel uitgevoerde conventionele sturing middels een elektronische ontsteking. Je kunt 2 kabels uit de verdeler zien komen (groen en zwart) dit zijn de originele kabels tussen verdeler en ontstekingsmodule.
Shut up and ride!

Terug naar “Projecten”