Rem- en koppelingsysteem is voor elkaar. Heb nu eindelijk voor het ontluchten maar eens een dop met persluchtaansluiting gemaakt. Ik wilde dit al veel eerder doen, maar tot nu toe altijd iemand in de buurt gehad om te pompen........... had ik het maar eerder gemaakt. Wat een fantastische manier om snel en in je eentje te ontluchten
Daarna dacht ik even snel een uitlaat te monteren.... helaas:
- alleen een voorpijp van een Bertone, dus te kort (laatste deel naar tweede demper)
- stuk oude pijp (grotere diameter) uit de container bij een garage gehaald om het lengteverschil te overbruggen.
-

blijkt de voorpijp niet samen te gaan met staande pedalen. Wist ik achteraf ook wel.
En nu moet ik dus gaan kiezen:
- alleen standaard voorpijp van een 1300-1600 staande pedalen Giulia kopen (zou moeten passen, omdat het hoogteverschil in het blok al door het spruitstuk opgevangen wordt). Snelste en goedkoopste oplossing op dit moment.
- Complete Alfaholics RVS (maar prijzig en ben bang voor het blikkerige), maar wel weer beter i.c.m. het 2-liter HC blok wat er uiteindelijk in gaat komen (dan is de pijp van optie 1 overbodig)
- Complete CSC, maar heeft geen eerste demper (bij 4-2-1) en volgens mij veroorzaakt het ontbreken daarvan bij mijn blauwe Super juist een enorme harde en irritante resonantie in de auto (moet zelfs schakelen omdat het niet te harden is).
Blijkt toch altijd weer voor veel moeilijkheden te zorgen, die uitlaatkeuzes. Maar goed, het verstand zal wel voor de eerste optie gaan.
Oh ja, ook zijn de draadeinden van de versnellingsbak niet lang genoeg om de uitlaatbevestigingsbeugel (met die rubbers) er nog met extra moeren aan te bevestigen
Heb even 4 bakken bekeken en juist die ene die ik ik gereviseerd heb, heeft korte draadeinden
Roel