Heb gisteravond even wat met wielen lopen rommelen... geen tijd gehad om met de kofferbak / achterbank van Benna vol met wielen naar de bandenboer te gaan...
Echter... zusje ging opmerkelijk goed geschoeid door het leven met ook 185/70 bandjes op originele stalen velgen dus gewoon aan het wisselen geslagen.
Zoals bekend zijn er een paar horken in het verleden met zusje aan de gang geweest die niet alleen de body redelijk toegetakeld hebben maar en-passant ook de achterbumper door midden gehaald hebben... (was 1 deel). Heb intussen al een andere gebruikte geregeld maar toch...
Wilde dus even een paar wielen van zusje lenen dus krik er bij... kruissleutel er bij... even goed naar de moeren kijken... jawel linkse draad... (HANDIG die inkepingen!) maar ook meteen duidelijk te zien dat er al behoorlijk aan de moeren "gerost" was... hoeken een beetje aangetast en zo...
Enfin... kruissleutel erop... GEEN beweging in te krijgen... mijn volle gewicht (en dat is nogal wat...) in de strijd gegooid... GEEN beweging... VLOEK! TIER! RAAS!
Was wel duidelijk dat er ooit geprobeerd was deze moeren met een luchtsleutel los te krijgen... maar dan wel de verkeerde kant op!
Muur- maar dan ook MUURvast!
Veel Imal spuiten om in ieder geval de weerstand van eventuele roest te verminderen... laten weken... stevige pijp gezocht... paste uiteraard niet om de kruissleutel... GRMBL!

Nog maar een keer het gewicht in de strijd gegooid... Niks... nada... noppes...
Uiteindelijk wel de kruissleutel een redelijk stuk verbogen gekregen...

Dop 22 met wringijzer dan maar... kan die pijp ook eindelijk dienst doen...
Uiteindelijk dus gelukt maar niet zonder het wringijzer van chroomvanadium OOK nog te verbuigen...
HOMPELS moeten met hun fikken van Alfa's afblijven!

Uiteindelijk dus alles los en gewisseld en dus staan de dames weer op hun eigen beentjes...

De operatie "gooi je remmen los!" bij de Grande Dame is overigens goed gelukt want ik ging ze een beetje heen en weer rollen voor de foto's van de zijkant en nu weet ik dus dat het terrein hier licht afloopt... een klein duwtje en de Grande Dame nam spontaan de kuierlatten richting een betonnen muurtje! WEER mijn gewicht in de strijd moeten gooien dus...
Nu nog een oogamputatie bij zusje uitvoeren... de Grande Dame komt met dat ene lodderige grootlicht-oog niet door de APK en er is geen tijd om een nieuwe te regelen voor vanavond dus moet zusje een oog afstaan... Ze vindt het niet erg heb ik besloten!

Ook nog een nummerplaat regelen voor voorop... (is ooit gejat!) en dan zou ze eigenlijk de straat op kunnen...
De slechte (geen...) stationairloop mag Baardmans oplossen...
Wordt vervolgd!