Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: Progetto Giornaliere Novanta

za nov 08, 2008 09:26

Gefeliciteerd met deze onvermijdelijke aankoop!
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: Progetto Giornaliere Novanta

ma nov 10, 2008 21:13

En weer langzaam verder met het onvermijdelijk APK klaarmaken........... :wink:

Zaterdag met Zaagmans redelijk sociaal aan het sleutelen geweest. Kortom toch nog wat opgeschoten........... 8)

De remmen rondom losgemaakt en voorzien van nieuwe Goodridge slangen. Linksachter was niet goed te krijgen dus die gaat vervangen worden. Ook maar eens gaan graven in de onderdelen. Kwamen naast de benodigde remklauw ook nog een setje spax dempers naar boven met hulpveren voor de achteras. Enkele sets verlagingsveren, een radiateur en 2 benzinetanks met nog uitmuntende opvoerpompjes. Kortom, morgen weer verder met een volle gasfles. :D
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: Progetto Giornaliere Novanta

di nov 11, 2008 21:29

Vandaag de kofferbak afgelast, gaat lekker, met zo'n nieuwe fles. 8)

Afbeelding

Nu maar hopen dat het bevestigingsgat voor de benzinetank een beetje goed zit, heb het aardig uitgetekend, dus ik verwacht van wel. Verder alles in de fertan gezet, kan ik dan morgenavond met een beetje mazzel de bak verder met primer afwerken en de tank en uitlaat weer netjes ophangen. Verder nog een goede remklauw erop gezet en het systeem van verse remolie voorzien. Eind van de week moet ik toch dicht bij APK klaar zitten......... :D
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: Progetto Giornaliere Novanta

di nov 11, 2008 21:38

Gaaf project....weer een ondergewaardeerde auto met liefde bemanteld.
ga je nog iets tazio onverwachts 90 doen....................

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Progetto Giornaliere Novanta

do nov 13, 2008 08:42

gulf blauw spuiten?


8)
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Progetto Giornaliere Novanta

do nov 13, 2008 10:21

Prachtig project om te volgen, fijn dat je veel plaatjes van de vorderingen bij post !
Fraai werk Tazio ! 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Progetto Giornaliere Novanta

do nov 13, 2008 11:24

gulf blauw spuiten?
Nah...

Gulf heeft ie al... gezien z'n onderschrift plaatje ook al een Shell geel/rode GTV.... misschien Castrol groen die maken die 90?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Progetto Giornaliere Novanta

do nov 13, 2008 11:36

Afbeelding

Of Elf? Naar alle waarschijnlijkheid opent het alle deuren en geeft het recht op een parkeerplek op de paddock tijdens de 24h.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Progetto Giornaliere Novanta

do nov 13, 2008 15:32

zeg je zowat, Matra blauw met ELF stickers....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: Progetto Giornaliere Novanta

do nov 13, 2008 15:45

Zat eigenlijk aan witte-pomp wit te denken............. :lol:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Progetto Giornaliere Novanta

do nov 13, 2008 17:06

Mocht het Elf gebeuren van de grond komen... heeft Zaag nog wel een toepasselijk vintage opnaaiembleem ter vervanging van het Shell logo op uwer overall... nu alleen nog een link met Tyrrell bedenken...

Afbeelding

Mocht de voorkeur uitgaan naar witte pomp wit staat deze u ter beschikking....

Afbeelding
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: Progetto Giornaliere Novanta

do nov 13, 2008 17:34

spino bianco

lipstick rood leer.

zwarte 17 inch azev A

en ff bellen naar b-s auto tune voor een gasmolentje op gas 8)

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

RE: Progetto Giornaliere Novanta

vr nov 14, 2008 21:14

De Fertan heeft 2 dagen in kunnen werken dus vandaag maar alles afgewerkt aan de achterzijde. Tank eronder, benzine slangen vervangen, bumper bevestiging weer gangbaar gemaakt en een 'voorraad' achterbumper erop gezet die niet gebarsten was. Is wel iets lichter van kleur, maar gedurende de winter niet wassen compenseert dat vast....... :wink: Ook de radiateur vervangen, zodat motorisch er ook geen grote obstakels meer moeten zijn.

Na montage van de tank natuurlijk starten........oh, ja, eerst benzine er weer in :? .........en shit.....die pomp in de tank moet nog :x .............stekkertje zit onder de LPG tank.......Dus lpg tank losmaken.....stekkertje opzoeken........hé.....daar hadden ze dus de stroom van de afsluiter vandaan.........had inmiddels al een verse kabel van voren getrokken om zeker te weten dat het werkt, dus allles maar weer netjes origineel gemaakt.

Starten......niks.........nog een keer.........en nog een keer......niks, nada, noppes. Gecheckt of er stroom naar de pompen ging.........ja.....................dan maar kijken of de pompen het doen........losse stroomdraad gepakt, rechtstreeks van de accu en op de roze benzinepomp draad...........alleen het opvoerpompje hoorde ik lopen...............niet de nieuwe bosch hoofdpomp. Om een lange zin ook op lengte te houden: de nieuwe pomp doet helemaal niks........kapot.......leve bosch. Ik wordt daar enigszins aggresief van :evil: .......zeker als het vrijdag middag 17 uur is..........geen nieuwe pomp te regelen voor maandag, dus.....scenario 2........... :twisted:

Van de LPG tank, die nog steeds los lag ook de vulnippel losgeschroefd en de hele lpg tank, icnlusief vulnippel achter in de berlina gemikt.........op naar de pomp. 15 liter gas erin......(voor 7 euro..... :lol: ......).........terug naar de garage en tank weer netjes achter in het frame geschroefd..........starten................nog een keer.......lopen :P ..........dat vind ik nou het mooie van gas............werkt eigenlijk altijd........eerst nog wat moeizaam en vergezeld van wat blauwe rook, en lekkende spruitstukpakkingen, maar binnen de kortste keren goed genoeg voor een eerste rondje.............dat ging redelijk.....schakelmechanisme behoeft wat aandacht, maar (nog) geen gekraak.........morgen maar weer verder met de carrosserie.........kan zondag de Fertan weer lekker inwerken............en misschien alvast de riem en spanner vervangen.............hoewel......kan missschien beter eerst paar keer warm draaien.................weet ik meteen welke pakkingen ik ook nog moet vervangen............. :cry:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: Progetto Giornaliere Novanta

za nov 15, 2008 10:21

waarom niet gewoon gelijk je 3.0 QV blok erin?
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 671
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 20:10
Locatie: Maarheeze
Contacteer: Website

Re: RE: Progetto Giornaliere Novanta

za nov 15, 2008 18:43

waarom niet gewoon gelijk je 3.0 QV blok erin?
Eerst maar een lekker de winter door........en er is al zat aan te doen........voor de motor moet ook de hele kabelboom in de motorruimte gedaan worden i.v.m. de motronic. Is dus best even een klus.

Maar goed, dus maar verder met het roestmonster. Nog 1 grove plek tegen gekomen die ik aan ga pakken, ik begin het zat te worden....... :?

Afbeelding

Ik wist dat het rechter voorscherm een slechte plek had, dus maar de deur er uitgehaald en weer wat gesneden.

Afbeelding

Helaas was het allemaal niet even tof, dus is het uiteindeleijke reparatiestuk iets groter geworden dan verwacht, maar goed, na dit moet hij het voorlopig maar even doen. Alles weer in de Fertan gezet en maandag weer een beetje afwerken.

Afbeelding

Dat is ook het laatste dat ik voorlopig aan de carrosserie doe, wordt anders een gebed zonder end. De bodem ook zoveel mogelijk met Fertan besmeerd en daar gaat dan maar gewoon tectyl overheen, ik zie wel als ik nog een keer ga spuiten. In de onderkant van het scherm dat op de stijl zat ook maar een stuk gelast, had helaas geen reserve meer. Afwerken doe ik als het scherm erop gaat, dan kan ik het allemaal wat beter zien. Maar goed als het op de brug staat is het toch wel weer een leuke auto.

Afbeelding

En het is maar goed dat ik van te voren niet wist hoe de auto er aan toe was, dan had ik 'm toch laten staan. :roll: En weet het inmiddels écht zeker, voor een volgende 90 ga ik dus weer gewoon op zoek in het buitenland, waar het toch eenvoudiger is een strakke 90 te vinden. Maar morgen denk ik nog vrolijk wat doen........... :wink:
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Terug naar “Projecten”