zo jun 05, 2005 11:37
even de tussenstand:
Ga bij de ervarings-deskundigen te rade, en probeer niet het wiel (of de hele raceauto) opnieuw uit te vinden. Alles is al geprobeerd, en wat er wel of niet kan en/of zinvol is en wat globaal de kosten zijn is voor alle modellen inmiddels bekend.
Het is altijd goedkoper voor een kant en klare raceauto te kiezen (ex-squadra v.a. 9000,=, nieuwe opbouw minimaal 20.000,= afhankelijk van wat je zelf kan.). Wellicht moet een keer technisch e.e.a. opgefrist worden, maar je kan lekker rijden en tussendoor aanpassingen / verbeteringen doen.
Of ga voor losse componenten die hier en daar ook verkrijgbaar zijn.
Wellicht is het een idee in het najaar een keer een workshop te houden over de opbouw van raceauto`s (specifiek voor Sqaudra Italia?) , voor de populaire modellen de do`s en don`t-s bespreken. Kennis is er voldoende in huis.
Ik heb hierover gisteren na de workshop nog van gedachten gewisseld met Pascal G.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.