wo jun 15, 2005 16:48
voor een straatauto heb ik twijfels bij het nut van 45mm carbs. deze geven denk ik vnl in de hogere toeren extra vermogen, en je levert er onderin wellicht wel koppel voor in, juist belangrijk op straat. Maar dit is een 2100, heb ik geen ervaringen mee, dus misschien werkt dat iets anders.
Polyurethaan achter is een aanrader, maar dan wel alle, dus ook de diabolo en de sluitrubbers van de t-bar boven de as.
coil-over voor een straatauto vind ik een beetje overkill. In de racewereld gaat het om secondes verschil per rondje, dit effect zal je op de weg niets aan hebben.
Dus alleen een aanrader als je erg vaak het circuit aandoet..
Het effect van coil-overs staat niet op zich, het wordt gemaximaliseerd door het gehele plaatje van de wielophanging. De racers die dit hebben rijden ook met wielbasisverlenging, soms uniballs, hele stijve stabi`s, doorgelast koets etc. En alleen de schokdemperpunten versterken geeft uiteindelijk waarschijnlijk scheuren op andere plekken van de koets. (de kracht moet tenslotte ergens heen.)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.