Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 75 TS grigio medio

wo mei 27, 2009 23:12

Het past, want ik heb een paar maanden geleden precies hetzelfde aan de hand gehad. (mijn 75 is van '89 en had eerst ook de plastieke variant en nu dus ook een metalen variant in 1 deur) :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

wouter75
Full Member
Full Member

wo mei 27, 2009 23:29

Oke, weet ik dat ook zeker. tevens zit ik te denken om de dion as te wisselen i.v.m. een versleten achter lager. Als ik de verhalen mag geloven hoe vast een lager kan zitten, lijkt het mij makkelijker om de gehele achter as te vervangen aangezien ik die heb liggen met goede lagers :) . Tevens gaat dan de remus magnum er onderweg aangezien die als je hem echt strak hangt overral tegen aan trilt :x . Ik hang er gewoon weer een standaard demper onder.

Gr wouter
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

Mathijs
Member
Member

za jun 06, 2009 20:06

Hey Wouter, Ik heb precies zo'n einddemper....maar nergens last van :wink:

wouter75
Full Member
Full Member

wo jul 08, 2009 18:56

Zo afgelopen dagen weer even bezig geweest. De beide raam-mechanismen vervangen en de voorramen gaan weer omhoog en omlaag. Spruitstuk ook vervangen was gescheurd was te verwachten met zo'n plat gereden uitlaat.
En vandaag eindelijk de naaf moer links achter losgekregen, wat zat dat ding vast, is uiteindelijk gelukt door met 3/4 wringijzer en een dikke pijp er op staan springen :shock: . morgen na de apk want is afgelopen vrijdag verlopen. tevens heb ik nieuwe rotortjes en verdelekappen geplaatst de motor start nu beter maar, ik wil de kleppen nog stellen en de injectoren nog laten reinigen/ testen. ook even nieuwe bougies lijkt mij wel verstandig.

Wouter

wouter75
Full Member
Full Member

RE: 75 TS grigio medio afkeur trekt naar rechtstijdens remm

vr jul 17, 2009 13:36

helaas komt mijn 75 niet door de apk want hij trekt naar rechts tijdens remmen. Dit is alleen als je rustig remt en je stuur loslaat. Als ik mijn stuur vast heb valt het niet eens op, maar is wel apk afkeur. Net al even naar de rechter rem gekeken blokken en schijf zijn goed remleidingen ook want zijn vrij nieuw en staal omvlochten. Wat mij wel opviel dat een rubber seal (buitenste) gescheurd is, het lijkt mij dat dit een orzaak zou kunnen zijn. Iemand nog tips en trics om de oorzaak van het scheef remmen te vinden? Het betreft trouwens een 75 met ABS. Zou het ook zo kunnen zijn dat de achterremmen niet dezelfde speling hebben en daardoor niet dezelfde remkracht hebben?

Gr Wouter

GT 75V6
Guru
Guru

vr jul 17, 2009 13:56

Ik had exact hetzelfde met mijn 75 met ABS! Heb je geen storingsmeldingen op je check control? Had ik wel. Ik heb zelf altijd gedacht dat mijn ABS-sensor rechtsvoor gewoon niet goed was. Het probleem is in ieder geval nooit opgelost. Misschien kun je even een sensor verwisselen en kijken of het dan over is?
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

wouter75
Full Member
Full Member

vr jul 17, 2009 14:09

Ik heb geen storings lampje branden, maar ik vraag mij af waar het probleem in kan zitten. Puur in de klauw of in het abs gedeelte?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 17, 2009 14:27

Als ie naar rechts trekt, zou je verwachten dat je linkervoorrem slechter is. Je zit nu toch niet echt naar je rechtervoorrem te kijken he?

Ze hebben je auto vast op de testbank gehad, wat waren precies de op- en aanmerkingen die je gehad hebt?

wouter75
Full Member
Full Member

Re: RE: 75 TS grigio medio afkeur trekt naar rechtstijdens

vr jul 17, 2009 15:05

Als ie naar rechts trekt, zou je verwachten dat je linkervoorrem slechter is. Je zit nu toch niet echt naar je rechtervoorrem te kijken he?

Ze hebben je auto vast op de testbank gehad, wat waren precies de op- en aanmerkingen die je gehad hebt?
gewoon een schrijffoutje ik kijk gelukkig wel naar de linker rem :lol: . de auto is niet op de testbank geweest maar is gewoon mee gereden. Net nog een stukje geremt en hij trekt alleen naar rechts als je stevig remt, abs werkt gewoon, wel heb ik het idee als je echt hard remt de auto dan veel minder trekt :? Misschien even op een test bank zetten?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 75 TS grigio medio afkeur trekt naar rechtstijdens

vr jul 17, 2009 15:34

gewoon een schrijffoutje ik kijk gelukkig wel naar de linker rem :lol: . de auto is niet op de testbank geweest maar is gewoon mee gereden. Net nog een stukje geremt en hij trekt alleen naar rechts als je stevig remt, abs werkt gewoon, wel heb ik het idee als je echt hard remt de auto dan veel minder trekt :? Misschien even op een test bank zetten?
Met een testbank krijg je in ieder geval een indicatie welke wielen minder mee remmen. Heb je de cylinders al eens allemaal (links en rechts voor) terug gedrukt en gekeken of ze allemaal ongeveer gelijk weer naar buiten komen? Als ze allemaal even goed gangbaar zijn, zou dat wel het geval moeten zijn. Een eventuele verstopping of verkleving los je vaak ook op door het terugdrukken. Als terugdrukken helpt, zou ik ook de vloeistof doorspoelen met verse DOT4.

wouter75
Full Member
Full Member

vr jul 17, 2009 15:51

Afbeelding

de onderste blokken zijn van de linkerkant en de bovenste rechts. Ik vind het een opmerkelijk verschil. En aangezien de linkerklauw een kapotte seal heeft is er misschien olie op de blokken gekomen?

Zo even meten of de cilinders even ver naar buiten komen tijdens remmen.

wouter75
Full Member
Full Member

vr jul 17, 2009 16:08

als ik 2 keer rem dan is rechts al 4mm dichter tegen de schijf aan, dus linker klauw niet fris meer?

_Pieter_
Guru
Guru

vr jul 17, 2009 16:34

Als je alle remblokken verwijdert links en rechts, komt er altijd 1 cyinder (van de 4) als eerste, dan de volgende, dan de volgende.
Wat je moet bekijken, is om ze allemaal een keer naar buiten te laten komen (de rest dus even blokkeren), en dan tijdens het terugduwen met de tang voelen of dat een beetje wil.
Wel even het dopje van je remvloeistof eraf als je dit doet.
Kan je ook checken op lekkage.
Het kan ook zijn dat er aan 1 kant lucht in zit, dus even ontluchten kan geen kwaad.
Trekkende remmen is meestal te wijten aan de voorkant, achter doet m.i. niet zo veel, daar heb je vaak last van vastzittende klauwen.
Succes!
SCARB # 4710

wouter75
Full Member
Full Member

ma jul 20, 2009 13:27

Het probleem is op gelost ik heb de blokken van de linker kant afgeschaafd en één met die van de rechter kant verwisseld. Volgens mij is er een montage fout gemaakt namelijk het niet ontvetten van de linker remschijf, toen deze nieuw gemonteerd werd, aangezien de linker blokken vet waren en de rechter niet. Maar een rubber seal is beschadigd van de linker klauw is deze makkelijk te vervangen en waar is deze te krijgen?

Bedankt voor de tips

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 20, 2009 14:26

Als ik de slijtage-indicators bekijk, zijn die van de linkerkant ook een stuk verder versleten. Ik zou gewoon links en rechts nieuwe blokken zetten. Gepruts met bijna versleten en vette blokken is prutsen met je eigen veiligheid uiteindelijk....

Terug naar “Projecten”