je hebt spuitplamuur, spuit dit er op en dan heel vluchtig zwart eroverheen... dan schuur je met een groot vlak vel en zie je (doordat het zwert erop zit) wanneer het super glad is....oke verzinken is dus geen optiete dun plaatwerk)
de paravan is inmiddels wel naar d lasser geweest. de beste man heeft hem gestraald en was nog wel tevredenover de overgebleven hoeveelheid hard staal.
hij stelde voor om de gevallen gaten te solderen met koper. dit was een stuk goedkoper en verder ook een goed resultaat.
cosmetisch is het niet van hoge afwerking maar hij is ontroest en de gaten zitten dicht en hij kan weer functioneren.
de paravan ligt nu in de primer gespoten. wachten of de volgende face.
evenals de spatborden.
die heeft hij direct ook gestraald daar waar het nodig was.
verder heb ik op de overgebleven plekken nog een beetje roestomvormer gebruikt(preventief)
maar nu. wat is mijn volgende stap. ik heb de spatborden geschuurd. en 1 gespoten.
tijdens het schuren LEEK!! hij glad en recht.... en in de primer ook. maar nu de lak erop zit zie je overal schuurplekken :S
ben nieuw in dit soort werk. dus wat kan ik hieraan doen?
ik wil er eigenlijk geen plamuur bak van maken... ik heb iets gelezen over primer filler?? is dit een optie?
en kan ik dat dan gewoon over het gespoten deel doen of beter om hem weer te schuren?
ervaren mensen met dit soort bezigheden, mogen zich gerust melden.
verder heb ik nu het hele interieur uit de auto liggen. en heb ik het hemeltje zwart gespoten.
jep, gewoon zwart, kost 5 euro...ik gebruik ontvetter 600 van motip.
heb thinner gebruikt maar dan blijf je bezig want die haalt de oude lak er ook meteen vanafdoekje bleef rood
maar oke ik ga dus die filler halen en dan zwart erop.(kan ik gewoon de goedkoopste zwart van motip halen??)
en ik dnek dat ik alle delen van de auto helemaal voor ga behandelen. en dan een beunhaas zoek en een spuitcabine huur.
en alle kleine dingen: spoiler, skirts, spiegels, instumenten tunnel, koplampspoilers,binnenruimte van de motor doe ik dan zelf.
dus weer ff doorsparen en veel tijd erin steken. vind het toch wel zonde om zoveel werk erin te doen en dan half bakke resultaat te hebben.
en heb nu al 3 keer een 33 verkocht en 3x spijt van gehad dus laat ikdeze nou gewoon eens houden en klaar maken voor nog vele jaren.
blok opboren en 16V koppen scoren en en en en......nu met de komst van de zender kit... (jaja een hele zender kit komt eraan voor deze bella)
heb ik besloten het toch wat professioneler aan te pakken... hierdoor gaat het project wel op de lange baan.
het houd in dat ik wel zo veel mogelijk zelf ga proberen voor te bewerken maar dat ik haar ga laten spuiten.
(mssn onderdeeltje voor onderdeeltje vanwegen het nog zijn van student)
maar ze komt er zeker.
ik kan waarschijnlijk een garagebox huren tegen zelfde prijs als wegenbelasting+verzekering dus dan gaat ze mooi daarin en gaan we er rustig aan werken tot ze helemaal klaar is.
dan moet het wel allemaal goed gebeuren. dus dan word uiteindelijk de motor ook gereviseerd en dan waarschijnlijk opgeboord naar een 1.7 en dan maar meteen ombouwen naar een 16v. lieft op dubbele carb.
wil al zo lang zo graag een 33 die zijn mannetje kan staan op viva italia en het ssar etc...
dus daar gaan we nu helemaal voor. de verlagingset is ook al onderweg. in de toekomst ook maar eens wat koni spul scoren. alle kleine dingetjes op zijn tijd.en dan in de tussentijd maar even mijn rijbewijs halen voor aanhanger en een trekhaak op de 156 plaatsen
de kleur die ik gekozen had voor de 33 was voor de leuk en het zou een budget project worden voor een leuk autotje om in te rijden.
nu het serieus geworden is wil ik toch een ander kleurtje. het standaard rood is erg mooi maar wel standaard.
graag wat suggesties voor de kleur.
heb een azuro aghillis 156(baby blauw) zou het erg gaaf vinden om de 33 haar gelijke zusje te maken, maar zou dat staan op een 33 ? (witte 33 zijn ook gaaf) photoshoppers !!!!!!!
dus verdere edits komen op langer termijn eers maar eens de body helemaal netjes maken.