Vandaag is toch wel een mooie dag geworden.
Na mijn vader geholpen te hebben met het sjouwen van wat bandjes, op naar AC&SKW.
Had weer wat sleuteltijd gekregen vanuit het thuisfront, dus mocht weer 1 uurtje buitenspelen.
Uitgangspunt was de BDP-sensor, en met name de bekabeling.
Ik wilde toch eens een nadere blik werpen op de route van de kabel.
Helaas zat me een slang van de luchttoevoer in de weg.
Na wat lieve woordjes en een schroevendraaier was de boel wat beter te volgen.
De stekker en de bijbehorende bekabeling zag er verder prima uit en ik kon volstaan met het vastzetten ervan.
Mijn oog viel in ene op een serie moertjes die allemaal mooie kabeltjes bundelden.
Zagen eruit als geschikt voor dop 10, dus snel even in de doos van Tom gegraaid.
Vol trots loop ik weer naar de auto om een heldendaad te verrichten.
Nog een kleine drempel, als ik een moertje wil aandraaien, kan ik beter geen torx-dop gebruiken.
Dus na een korte sprint heen-en-terug kon ik eindelijk aan het draaien.
Als een volwaardige MJ (Moertjes Jockey) draaide ik beide moertjes vast waarna ik vol trots mijn actie ging melden.
Natuurlijk is het dan tijd om de zoveelste testrun te maken, ik heb er al een vaste route voor.
Eerst nog even wat extra peut in de tank, en daarna vol spanning op naar het industrieterrein.
Eerst rustig optrekken in 1 en daarna voorzichtig doorgaan in z'n 2 richting het probleemgebied.
Geen krimp tot 6500tpm wat een kleine triomf is met dito euforische stemming als gevolg.
Ook de bocht naar rechts (begin van het probleem) met volgas gaf geen enkel probleem meer.
Zelfs nog even naar de 7000tpm kunnen doortrekken alvorens de test een succes te bestempelen.
Geslaagd met vlag en wimpel en heerlijk dat ik me nu weer kan richten op andere punten!

Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!
1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18