Alfa2000
Newbie
Newbie

RE: Eindelijk een Berlina

za sep 26, 2009 08:06

@Kas, dat voorspeld niet veel goeds dussssss :(

Vandaag de eerste "grote" klus, ik ga punten, kabels, verdeler, rotor en bougies vervangen.

Hopelijk alles een beetje vlotjes in elkaar en dan naar Tom om een afspraak te maken.

Als dit maar goed gaat 8)
2000 GTV uit 1971

Alfa2000
Newbie
Newbie

di sep 29, 2009 13:09

Een kort verslag van mijn poging om alles mbt het ontstekingstraject te vervangen.

Eerst wat foto's gemaakt van de motorruimte.

Bovenkant van het blok goed schoongemaakt en alle andere plekken waar ik bij zou moeten om de zaak te vervangen.

Lag wat goudgele olie op de kop, deze bleek niet bij het vullen daar terechtgekomen te zijn, maar langs het kleppendeskel te lekken.
De middelste boutjes zaten helemaal los!! :evil:
Zaak handvast aangedraaid in de hoop dat dit het lekken zou stoppen..

Verdelerkap etc uit de verpakking, helaas verkeerde verdelerkap en rotor (Bosch), dus na wat belletjes richting Brezan in Nieuwegein om de Marelli spulletjes op te halen.
Alles gedemonteerd. Bleek dat er 1 bougiekabel niet correct in de verdelerkap zat, was helemaal zwart op het contact punt.
De rotor was "verbrand" en de stiftjes in de verdelerkap zagen er ook ligt gegrild uit.

Alles aangesloten volgens de cijfers op de verdelerkap, nieuwe bougies, bougiekabels en rotor geplaats.
Starten..... dus niet....damn......
Knutselboek van Autopress LTD er bij gepakt. Blijkt dat de volgorde die op de verdelerkap staat niet de juiste is, had ik bij de demontage maar beter moeten opletten. Kabels los en in de juiste volgorde aangesloten, starten....en ja ze doet het. :D

Handen schoon, starten, rijden, big smile. Ze loopt ze nu al veel beter op benzine, omschakelen op gas....yesssss ze loopt nu ook veel beter op gas!!
Ze loopt niet helemaal super omdat de inlaatrubbers scheuren vertonen.

FF naar m'n pa om SAMBA op te halen, dit is spul dat hij gebruikt om rubbers te repareren en vast te plakken.
De inlaatrubbers ontvet en SAMBA er op. Dit lijkt wel een beetje op snottebellen als het uit de tube loopt. Hele avond en nacht laten drogen.
Vroeg m'n bed uit Berlina starten, rustig warm rijden en vervolgens lekker doorrijden. Ze loopt nu fantastisch!!

Helaas voor Tom en Rik zal nu nog FF kunnen wachten met het afstellen.

Mijn dag kan echt niet meer stuk!!

Volgende klus; ontsteking en inlaatrubber vervangen

Schijt aan mijn omgeving, met alle respect, ze begrijpen toch niet wat voor gevoel zo'n oud barrel kan geven :twisted: :twisted: :twisted:
2000 GTV uit 1971

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

di sep 29, 2009 13:19

Bekende omgeving (zie het project nu pas), ik ben net een paar maanden geleden uit de "Klote zon" buurt vertrokken.
Wel dicht bij huis gebleven, woon nu in Lage Hoven (500 meter verder).

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Alfa2000
Newbie
Newbie

do okt 01, 2009 09:50

Hylke,

Als je tijd en zin heb kom je FF een bakkie doen op nr 44.

Groeten,

Richard
2000 GTV uit 1971

Terug naar “Projecten”