siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

wo nov 18, 2009 10:41

185/60/15 is mooi

Gebruikersavatar
cuoresportivo33
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 15:17
Locatie: Geleen

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

wo nov 18, 2009 14:09

en 195? of is dat te breed?

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

wo nov 18, 2009 14:15

Hoi,

Ik rij op mijn Super 195/65/14. toen in jeugdige stemming gekocht. Het past keurig netjes maar als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik toch voor 185 gaan (en over een paar jaar dus zeker). 195 voegt in mijn ogen niks toe .

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
cuoresportivo33
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 15:17
Locatie: Geleen

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

wo nov 18, 2009 15:48

Ik ben ook nog jeugdig :lol:
en het mag er dus best mean uitzien...

het belangrijkst is natuurlijk het stuurgedrag, en ik zag op de site van alfaholics dat die mannen met 205 rijden. Vroeg me dan ook af of dit werkelijk een verbetering van de rijdynamiek geeft.

Gebruikersavatar
alfa 75&90 driver
Member
Member
Berichten: 216
Lid geworden op: do okt 12, 2006 12:44
Locatie: Munstergeleen (Sittard-Geleen)

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

wo nov 18, 2009 16:28

Mijn mening: 195/50 ( niet zo hoog, maar deste stugger is de wand) en dan wel semi slicks. 8)

Ik heb zelf Yokohama semi-slicks voor dagelijks in de zomer, bijna niet te verslijten en hebben heerlijk veel grip.

Gr Stefan

ps. Rik, je woonde toch daar op de hoek bij de 3-poel in de buurt?
Alfa rosso 130 75 Indy
Alfa 75 Turbo numerata antraciet
Alfa 75 Turbo Europa Evo replica AR555
2x bianco caprodimonte 90 2.0 IE
Ducati 900ss nuda '97

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5596
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

wo nov 18, 2009 20:44

ik zou die alfaholics-site toch even beter lezen: de 205 is de circuitband (wat ikzelf persoonlijk te breed vind, heb op de racer zelf 195 en dat is meer dan zat, voor regen zelfs smaller) . Voor op straat zelfs met af en toe een trackday: gewoon 185. stuurt beter (daar doe je het uiteindleijk toch voor...) dan 195, echt waar! daarnaast belast je je stuurinrichting minder. Wil je toch per se 195 of 205 monteren: versterk dan ook je stuurhuisophanging....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

wo nov 18, 2009 21:15

yup, en op 6J staat 185 gewoon het mooist. 60 serie heb ik gedaan omdat het net een slag platter is dan de ballonnen 65 serie. Op mijn giulia echt heel gaaf met ook 15'' stalen wielen:

Afbeelding

8)

Gebruikersavatar
cuoresportivo33
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 15:17
Locatie: Geleen

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

do nov 19, 2009 12:36

duidelijk. Ik ga voor 185/50/15.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5596
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

do nov 19, 2009 13:22

zou 185-55-15 doen, anders word ie wel heel plat. lekker korte overbrneging dan, maar je gaat wel mega veel toeren maken.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

do nov 19, 2009 13:22

Succes met je zoektocht, is bij mij 185/55/15 geworden.
Afbeelding
Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

do nov 19, 2009 14:55

Gewoon 185 60 15 pakken.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
Alfissimo
Guru
Guru
Berichten: 1846
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 00:29
Locatie: Kleine-Brogel
Contacteer: Website

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

do nov 19, 2009 14:55

die laatste is wel heel erg vet :-)
SCARB 6276
'72 Giulia Super 1.3
'84 Alfasud Sprint 1.5 Qv
'88 Spider 2.0 Quadrifoglio
'91 75 2.0 TS Numerata nr.2988
'92 Spider 2.0 USA
'94 155 1.7 TS
Squadra Alfisti - Classic Alfa Romeo Parts

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

do nov 19, 2009 15:58

het verschil 1750 of 2000 motor monteren zit m in het bouwjaar van je Scalino. Heb je mechanische of hydraulische koppeling. Gezien het zo te zien een 1300 junior is met tietjesteller zal het wel een '68 of '69 zijn en dus hydraulisch en dus kun je er elke tor in hangen.
Heb je een oude mechanisch bediende koppeling in je Sprint Veloce, dan liever een oude 1750 motor.
Dit omdat een vliegwiel met 6 gaten voor een 2000 kruk , voor een mechanische koppeling domweg duur is.


En geef m aub de oldschool look, dus een dikke band. 185/60/15 of liever 185/65/15. En carbs...

En GEEN rood of bordeauxrood neusje.
Want de mijne:

Afbeelding
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Mini
Member
Member
Berichten: 155
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 14:09
Locatie: Haarlem
Contacteer: Website

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

do nov 19, 2009 17:03

@ Berlinista.... het blijft een mooie bak! Twijfel of ik mijn neus (die van de Bert) ook wit ga maken (rode Bert) en die bonnet-pins, geen spijt dat je je motorkap hebt voorzien van twee grote gaten?

Afbeelding
Citroen 2CV AZL 1957
Citroen 2CV AZAM6 1965
Alfa 1600 GT Junior 1975
En voor de boodschap bij de AH..... Citroen C1 2007

Gebruikersavatar
cuoresportivo33
Member
Member
Berichten: 210
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 15:17
Locatie: Geleen

RE: Opknappen brievenbusje + ombouw naar TS

do nov 19, 2009 17:10

Ik had een typefout gemaak. Ik bedoelde dus eigenlojk dat ik voor 185/60/15 wil gaan. 50 vind ik zeker te plat.

Het bouwjaar van de auto is 70. En ik heb een hydraulische koppeling.
Mij was verteld dat 2000 niet zou gaan passen ivm pedaalbox. en dat ik dan voor 1750 moest gaan. Toen heb ik de keus gemaakt voor een ts te gaan omdat het verschil in vermogen tussen een 1750 en TS wel aanzienlijk is.

Dat ik nu hoor dat 2L wel past icm mijn junior zet me dus weer aan het denken.
Maja. Het TS blok heb ik nu al thuis liggen......en het 2l vliegwiel is ook al onderweg

Terug naar “Projecten”