Ja, komt tijd, komt raad! Zoals jullie allemaal wel weten koop ik af en toe eens een 75. En morgen krijg ik een rode 88-er America met distributieschade afgeleverd, met naar verluidt (redelijk betrouwbare bron, ik heb de auto nog noooit gezien behoudens een matige foto) een structureel redelijk goede body. Dus heb ik een V6, met een stukke motor, en een V6 blok in opbouw (1 cilinderkop is af, de andere is toch vrij slecht, dus daar neem ik dan een van de koppen van de morgen af te leveren America voor), en een rijdende America... Dus dit wordt het plan (met dank aan El Camino voor het heldere moment), mits de rode inderdaad een beetje christelijk is:
* De champagne America die eigenlijk de 3.5 zou krijgen, wordt mijn 'luxury sports sedan'. Elektrieke raampjes rondom, Recaro-interieur, ik ga lekker met de stereo knutselen gewoon omdat dat kan, wel gele Koni's, verlagen, dikke stabi etc, maar alles erop en eraan. Voor zo'n soort auto is de 3.0 voldoende, en tzt komt daar nog wel een fijne uitlaat aan te hangen en zo. En o ja, hij moet er goed uitzien, en daar komt giulia-tom hopelijk om de hoek kijken (straks is iedere SCARB auto bij hem geweest...)
* De rode America krijgt de 3.5. Dat wordt mijn spelen-auto (als de rest van jullie allemaal TS-en en Turbo's bouwt om te spelen, bouw ik wel een te zware V6

). Het is natuurlijk zonde om de extra performance van dat blok weer af te laten remmen door teveel overbodig gewicht, en het is ook zonde als de snelheid eraf straalt. Da's niet leuk. Dus, wat gaan we doen? Exit America-bumpers (zwaar!), 4-cilinder bumpers erop. Exit tupperware rondom (fRankalfa, je zult het geweldig vinden!

) Elektrische ruiten achter gaan eruit. Helaas zit er een glazen schuifdak in, maar het zij zo. Veel overbodig gewicht verwijderen. Omdat ik wil dat deze auto een 'sleeper' wordt, vooralsnog wel een tapijtje laten liggen en de deurbekleding intact laten (de dikke, zware geluiddemping onder de vloermat gaat wel exit) en de achterbank erin. Als je hem helemaal stript, valt dat zo op. Dus vooralsnog geen kooi erin, en qua stoelen moet ik nog even denken wat ik ga doen. Een racekuipje met 4-punts gordel is wel cool en geen overbodige luxe, maar verraadt veel, maar dat zie ik nog wel. Geen radio, alle fratsen eruit. Dit wordt toch geen daily driver, dus het onderstel mag en zal beenhard zijn in ruil voor maximale wegligging.
ofwel: dit projectentopic zal gaan splitsen.
Zondag komen er plaatjes van gereviseerde cilinderkop 1!