AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Hopelijke herrijzenis van een 3.5 Savali V6 voor de 75

di aug 23, 2005 09:13

We wachten met smacht :D , leuk project overigens :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 24, 2005 21:48

Ik was wat voorbarig over die rubber ring onder de cilinderbus; deze dicht namelijk op het 'schuine' vlak van de uitsparing in het blok, en maakt niets uit voor de hoogte. Met een regel en een voelermaatje aan de gang geweest en ik heb de uitslag (nee, geen vlekken :wink: ): de bussen liggen .02 boven de koppen. Gisteren zei ik nog .10, maar toen had ik gemeten met de ringen nog tussen bus en blok... en dat moet dus niet, volgens de Deutsch-gruendliche Reparaturanleitung. "Ohne Dichtringen messen!" :twisted:

Lagers heb ik met de gevonden nummers besteld bij Tuynder, over mijn pakkingset, en heel veel andere spulletjes moet er iemand voor mij een fijn prijsje bedingen, en dan moet ik van van Lingen de juiste koppakkingen, zuigerveren en sealringen voor de onderkant van de cilinderbussen hebben.

Het zal allemaal wel weer even stilliggen omdat ik na het SSAR 2 weken naar California, Amerika 'moet' voor het werk (balen... :biggrin: ), maar aan de positieve kant, bij terugkomst heb ik denk ik heel veel spulletjes om mee te spelen!

yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

De hele 75 gaat op de schop!

di dec 20, 2005 23:48

Edit/update: de hele auto gaat eraan geloven, hij moet mooi worden en naar het zich laat aanzien heb ik daar binnenkort de ruimte voor :wink: Dus: carrosserie netjes, Numerata interieur erin, 4 elektrische ramen, Mp3 speler moet aangesloten en geïntegreerd worden, u kent het allemaal wel.

Verder: accu moet naar achteren, oliekoeler(s) zijn nodig, onderstel mag e.e.a. aan gebeuren tov het koni geel van nu (voor omlaag en stijver, dikke stabi, casterstangen, Intrax?). Er moet een air/fuel ratio mnitor ingebouwd worden en als het even kan ook een olietemperatuurmeter. Ik twijfel nog of ik de stuurbekrachtiging eruit moet kicken, stuurt dat merkbaar prettiger/scherper dan een bekrachtigd huis?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za dec 31, 2005 11:02

Hoi Yuri, sleutel ruimte gevonden? Gefeliciteerd! Kan je alles rustig netjes aanpakken. Mijn mening over de stuurbekrachtiging: ik een straat75V6 lekker laten zitten. Praktischer en het is zeker geen slechte stuurbekrachting. Grootste nadeel van die stuurbekrachtiging is het gewicht. Niet dat die slecht stuurt vind ik (ik heb een straat v6 met en een race TS zonderstuurbekrachtiging) Dus voor straatauto lekker laten zitten. Castorstangen en wattstangen aanpakken doet veel meer voor lekker strak sturen.

Mzzl,
DJ

klaas
Advanced Member
Advanced Member

za dec 31, 2005 14:46

Ben het eens met DJ

Veel succes met je project. Foto's??

groet, Klaas

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

za dec 31, 2005 15:34

Ziet er goed uit !
P.s. Gerben Goet heeft ook een 3.5, hij kan je ook helpen met tips en hints.
Gaat zo door !
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ALLES WORDT WAARSCHIJNLIJK ANDERS

wo jan 25, 2006 23:42

Ja, komt tijd, komt raad! Zoals jullie allemaal wel weten koop ik af en toe eens een 75. En morgen krijg ik een rode 88-er America met distributieschade afgeleverd, met naar verluidt (redelijk betrouwbare bron, ik heb de auto nog noooit gezien behoudens een matige foto) een structureel redelijk goede body. Dus heb ik een V6, met een stukke motor, en een V6 blok in opbouw (1 cilinderkop is af, de andere is toch vrij slecht, dus daar neem ik dan een van de koppen van de morgen af te leveren America voor), en een rijdende America... Dus dit wordt het plan (met dank aan El Camino voor het heldere moment), mits de rode inderdaad een beetje christelijk is:

* De champagne America die eigenlijk de 3.5 zou krijgen, wordt mijn 'luxury sports sedan'. Elektrieke raampjes rondom, Recaro-interieur, ik ga lekker met de stereo knutselen gewoon omdat dat kan, wel gele Koni's, verlagen, dikke stabi etc, maar alles erop en eraan. Voor zo'n soort auto is de 3.0 voldoende, en tzt komt daar nog wel een fijne uitlaat aan te hangen en zo. En o ja, hij moet er goed uitzien, en daar komt giulia-tom hopelijk om de hoek kijken (straks is iedere SCARB auto bij hem geweest...)

* De rode America krijgt de 3.5. Dat wordt mijn spelen-auto (als de rest van jullie allemaal TS-en en Turbo's bouwt om te spelen, bouw ik wel een te zware V6 8) ). Het is natuurlijk zonde om de extra performance van dat blok weer af te laten remmen door teveel overbodig gewicht, en het is ook zonde als de snelheid eraf straalt. Da's niet leuk. Dus, wat gaan we doen? Exit America-bumpers (zwaar!), 4-cilinder bumpers erop. Exit tupperware rondom (fRankalfa, je zult het geweldig vinden! :wink: ) Elektrische ruiten achter gaan eruit. Helaas zit er een glazen schuifdak in, maar het zij zo. Veel overbodig gewicht verwijderen. Omdat ik wil dat deze auto een 'sleeper' wordt, vooralsnog wel een tapijtje laten liggen en de deurbekleding intact laten (de dikke, zware geluiddemping onder de vloermat gaat wel exit) en de achterbank erin. Als je hem helemaal stript, valt dat zo op. Dus vooralsnog geen kooi erin, en qua stoelen moet ik nog even denken wat ik ga doen. Een racekuipje met 4-punts gordel is wel cool en geen overbodige luxe, maar verraadt veel, maar dat zie ik nog wel. Geen radio, alle fratsen eruit. Dit wordt toch geen daily driver, dus het onderstel mag en zal beenhard zijn in ruil voor maximale wegligging.

ofwel: dit projectentopic zal gaan splitsen.

Zondag komen er plaatjes van gereviseerde cilinderkop 1!

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Het 75 Savali 3.5 project gaat waarschijnlijk opsplitsen

do jan 26, 2006 00:29

Goede planning Yuri! Maar die andere 75 die je gaat bekijken heeft geen schuifdak hè??? :idea:

Heb je ook geen fluitpet boven je hoofd.... :wink:

Die andere verkoop je gewoon.....Wat een luxe voor de 75 vrind... :P
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

ElCamino

do jan 26, 2006 19:57

Yuri heeft helemaal geen plaats voor nóg een 75, praat hem nou niet weer om :wink:
Maar probeer zo veel mogelijk van die wagens rijdend te houden....echt!
Verders; goed bezig vriend, die 3.5 auto gaat echt te cool worden :thumbs:

klaas
Advanced Member
Advanced Member

do jan 26, 2006 21:37

trouwens, Yuri. betreffende de stuurbekrachtiging. Kop zo'n verlengstukje en een sportstuur, draai je'm stukken makkelijker rond.........

groet, Klaas

PS Milano geslacht?

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Het 75 Savali 3.5 project gaat waarschijnlijk opspli

do jan 26, 2006 23:07

Goede planning Yuri! Maar die andere 75 die je gaat bekijken heeft geen schuifdak hè??? :idea:
Maar die schijnt dus verkocht te zijn :cry: maar dat was al eerder het geval, dus er is nog hoop.

Omdat ik een beetje een Afbeelding ben, heb ik de foto's van de auto op de server op het werk laten staan, en daar kan ik nu niet bij ](*,) .

Het oordeel luidt: carrosserie is eigenlijk nog behoorlijk christelijk, alleen de wielranden achter zijn van het bekende Alfa-speculaas. Kriksteunen zijn vrij goed, puntjes onder de achterlichten vooralsnog minimaal. Het interieur is niet heel fris meer; de stuurkolom zit wat los (daar is een en ander gedemonteerd voor weet ik wat voor een reparatie), de hoofdremcilinder ontbreekt (Gijs: maar goed dat je die uit de Milano nog gered hebt Afbeelding. De motor is zeer overleden, cilinderkoppen liggen eraf en het onderblok is vrij roestig (ik zie hier nog wel een salontafeltje van komen, wie heeft er nog een fijn stukkie glas voor me? :biggrin: ).

De auto ziet er door het lange buitenstaan niet echt fris uit, maar een doek en wat poets gaan denk ik nog best een redelijk onverkleurde rode 75 opleveren, inclusief blanke lak. Morgen zal ik die plaatjes eens posten.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jan 27, 2006 14:54

De rode America zoals-ie nu is, inclusief diverse soorten mos. De Ronals zijn te koop, missen naafdopjes en moeten weer netjes gemaakt worden (stoeprandje en wat blanke lak). Krijg ik er geen goede prijs voor, hou ik ze lekker zelf :wink:

Afbeelding

Wat er over is van de motor :shock: :shock: :shock: , zelfs voor een salontafelproject nog werk zat:

Afbeelding

En een speculaasplaatje bestuurderszijde:

Afbeelding

En bijrijderszijde (nu ik zo kijk, die band zit er niet goed op...):

Afbeelding

Al met al geen echt drama geloof ik, er zijn hier best mensen die daar raad mee weten, toch? 8)

ElCamino

Re: RE: Het 75 Savali 3.5 project gaat waarschijnlijk opspli

vr jan 27, 2006 20:22

Ik zal morgen die auto eens komen bekijken. Heb je die koppen ook al opgehaald inmiddels?
... de hoofdremcilinder ontbreekt (Gijs: maar goed dat je die uit de Milano nog gered hebt Afbeelding. ...
Dat is echt bizar :!: Zal wel die tele-a-patische gave van mij zijn :mrgreen: Meer Afbeelding.

Maar die schijnt dus verkocht te zijn :cry: maar dat was al eerder het geval, dus er is nog hoop.
Oh, da's jammah...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 29, 2006 21:53

En hier is cilinderkop 1... mooi klepjes en geleidertjes vernieuwd, bij de koelvloeistofkanalen syukjes opgelast, gevlakt, opgefrist, en Motip hittebestendig zilver:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog de andere kop (eerst even een vinden...)

Boyd
Full Member
Full Member

ma jan 30, 2006 15:05

Heel nieuwschierig vraagje, Ik neem aan dat je de kanalen wat verkleind hebt vanwege de koppakking? je hebt deze kvs kanalen nu bijna dicht gelast, gaat dit geen koelings problemen geven ??

Voor de rest is dit erg mooi :P ZIet er goed uit. Blok komt er ook mooi uit te zien. :
Afbeelding

Terug naar “Projecten”